“`html
Після значного спаду у 2022 році український авторинок поступово оговтується. У 2023 році українські громадяни придбали близько 61 000 нових авто, а вже у 2024-му реалізації перевершили 79 000 штук. Дана тенденція показує: попит збільшується, а відповідно – і суперництво між виробниками та дистриб’юторами. В таких умовах Stellantis Ukraine, яка працює в Україні вже 15 років, спромоглася не тільки зберегти позиції, а й посилити їх. Компанія просуває марки Peugeot, Citroën, Opel, DS Automobiles та Jeep
У минулому році їй вдалося досягти долі у 8,6% на ринку нових авто, продемонструвавши стійке піднесення, незважаючи на військові складнощі. Про шлях Stellantis Ukraine від стартових продажів до впевненого становища на ринку Forbes BrandVoice поспілкувався з Русланом Акімовим, генеральним директором фірми.
Головні етапи
Ви працюєте у фірмі з моменту її заснування. Якими були перші кроки Peugeot та Citroën в Україні?
Я співпрацюю з Peugeot ще з 2007 року, коли марка була представлена через офіційного імпортера. А повноцінне представництво концерну PSA, який поєднував марки Peugeot та Citroën, в Україні почало роботу у березні 2010-го.
Спочатку Peugeot та Citroën діяли досить незалежно, навіть в рамках однієї компанії: ми мали загальний бек-офіс, але комерційні, маркетингові та інші команди часто змагалися між собою. Лише у 2015 році відбулося повне поєднання процесів та структур обох марок, що дозволило більш результативно координувати роботу і розвивати бізнес.
Згодом ми почали розширювати набір марок: у 2017-му до нас приєдналися Opel та DS, а після об’єднання двох концернів PSA і FCA та створення Stellantis почалося активне міжнародне розширення. У 2023 році ми стали офіційними представниками Jeep в Україні, і на даний момент наше представництво поєднує вже п’ять марок.
Протягом цих 15 років я пройшов різні етапи становлення компанії та займав декілька посад. З 2020 року очолюю Stellantis Ukraine, продовжуючи працювати над її ростом та інтеграцією нових марок.

Руслан Акімов, Stellantis Ukraine. Фото: Артем Галкін
Яким був ринок на початку та як взагалі змінювалася динаміка авторинку України?
За останні 15 років автомобільний ринок зазнав значних коливань. У 2008 році він досяг вершини – тоді реалізовувалося понад 660 000 нових авто на рік. Однак після кризи 2009-го він зменшився до 170 000 штук, а частка Peugeot та Citroën тоді становила лише близько 1,5%. У наступні роки почалося поступове відновлення – ми стабільно збільшували 1–1,5% щорічно до 2015 року. На автомобільний ринок, безумовно, впливали і війна 2014-го, і повномасштабне вторгнення, але попри все, він поступово збільшувався.
При цьому стратегія Stellantis не завжди залежала від ситуації на ринку. Наприклад, рішення про розширення портфеля марок ми зазвичай приймаємо з огляду на довготривале планування, а будь-який кризовий період розглядаємо як підготовку до зростання. Так, у 2019 році, маючи частку ринку з двома марками на рівні 6,3%, ми прийняли рішення відкрити ще дві марки – Opel та DS, хоча вони не мали великого впливу на частку ринку. Стратегія виявилася вдалою, і вже до 2021 року наша сумарна частка на автомобільному ринку зросла до 9,5%.
Транспорт і мобільність в цілому потрібні людям і бізнесу завжди – і це головний фактор, який підтримує розвиток авторинку.
Як змінилася структура дилерської мережі від перших років до сьогодні?
На даний момент Stellantis має близько 80 дилерських угод. З 2015-го ми практикуємо мультибрендовий підхід – коли один партнер може представляти від двох до п’яти марок одночасно, що оптимізує роботу дилерів.
Наші партнери продемонстрували високу стійкість: майже жоден дилерський центр не зупиняв роботи у війну, навіть попри пошкодження. Єдиний виняток – Херсон, де в нас було представлено три марки – Peugeot, Citroen та Opel. Після деокупації ми відновили сервісні послуги Peugeot і Citroën, але напрямок продажу нових авто залишається призупиненим до стабілізації обставин.
Основа бізнесу
Яка роль корпоративних продажів у структурі ваших доходів?
Сьогодні близько 60% наших продажів припадає на корпоративний сегмент та державні структури, зокрема Міністерство охорони здоров’я.
Варто зазначити, що велика частина автомобілів швидкої допомоги в Україні – це Peugeot та Citroën.
Співпраця з корпоративними клієнтами – це не тільки про якісний продукт, а й про здатність швидко реагувати на всі запити та пропонувати комплексні рішення. Яскравий приклад – партнерство з «Укрпоштою», якій у 2021 році ми поставили 1800 мобільних відділень. Це досі найбільший контракт в історії українського автомобільного ринку, за нашими даними.
Важливим напрямом стали і постачання броньованих інкасаторських авто для банків. Завдяки оптимальному співвідношенню ціни та якості ми переконали низку великих фінансових установ обрати саме нашу продукцію. Серед останніх контрактів – 150 авто для ПриватБанку, а також замовлення ще 100 машин для одного з українських банків. Сьогодні ми працюємо практично з усіма банками країни – як приватними, так і державними, забезпечивши їх близько 200 інкасаторськими авто.
Окремий напрям корпоративних продажів – автомобілі-рефрижератори, які активно використовують фармацевтичні компанії, виробничі підприємства та фабрики. Наприклад, Roshen придбала 500 таких авто й планує продовжувати співпрацю. Ми також виготовляємо мобільні лабораторії та майстерні для роботи у віддалених регіонах. Так, у 2024 році «Укртелеком» поповнив свій автопарк 300 автомобілями Peugeot та Citroën.

Руслан Акімов, Stellantis Ukraine. Фото: Артем Галкін
Які умови пропонуєте корпоративним клієнтам?
Окрім самих авто, ми пропонуємо клієнтам розширену гарантію та сервісні угоди. Вони дозволяють не турбуватися про обслуговування: протягом до п’яти років або 200 000 км пробігу ми повністю відповідаємо за справність авто та його безперебійну експлуатацію. Саме таку опцію обрала «Укрпошта» для всієї партії авто, придбаних у нас.
Окрім продажу автомобілів, які ще напрями бізнесу розвиваєте в Україні?
Окрім нових авто, важливою частиною нашої діяльності є продаж запасних частин під маркою Eurorepar. Це спеціалізована марка концерну Stellantis, яка пропонує автозапчастини та аксесуари для більшості марок авто. Його ключова відмінність у тому, що він створений самим виробником, який найкраще розуміє потреби автовласників. Спочатку Eurorepar обслуговував лише Peugeot і Citroën, згодом асортимент розширився – сьогодні він покриває 90% європейських авто старше трьох років.
На даний момент ми співпрацюємо з незалежними дистриб’юторами, які реалізують продукцію Eurorepar, але вже плануємо запуск в Україні мережі мультибрендових сервісних центрів Eurorepar Car Service. Вони надаватимуть повний спектр послуг післягарантійного обслуговування як для авто Stellantis, так і для більшості популярних європейських та азійських марок. Так власники зможуть отримати всі необхідні послуги «під одним дахом», незалежно від марки свого авто.
Про соціальну відповідальність
Які ініціативи у сфері соціальної відповідальності ви реалізуєте?
У березні 2022 року ми запустили масштабну програму безкоштовного обслуговування автомобілів державної та комунальної власності. Її мета – забезпечити безперебійну роботу служб швидкої допомоги, газових і рятувальних підрозділів, адже від їхньої мобільності часто залежить життя людей. Наше головне завдання – швидко і якісно відновлювати цю мобільність.
За три роки програма виконала близько 30 000 заявок на ремонт і сервіс на суму понад 250 млн грн, повністю покритих компанією.
До роботи залучена вся дилерська мережа, що охоплює майже всю територію України. Програма діятиме стільки, скільки буде потреба.
Окремий напрям – переобладнання авто. Ми співпрацюємо з партнерами, які створюють спеціалізований транспорт як для бізнесу, так і для соціальних потреб. Зокрема, підтримуємо виробництво авто для людей з інвалідністю, надаючи технічну документацію та допомогу в розробці креслень. Попит на такі рішення великий і лише зростатиме.
Ми також підтримуємо унікальні проєкти для українського ринку, створені на базі наших авто. Один із прикладів – шкільний автобус на платформі Peugeot Boxer та Opel Movano. Він повністю відповідає сучасним державним стандартам якості та безпеки й виробляється в Україні.

Stellantis Ukraine у 2025 році
Які умови потрібно виконати, щоб постачати автомобілі державним структурам?
Насамперед потрібно відповідати вимогам держави щодо локалізації виробництва, які передбачають використання від 30% українських компонентів. Але також потрібно відповідати й іншим умовам замовника, які публікуються на Prozorro та містять інші важливі пункти.
У своїй роботі ми суворо дотримуємося високих стандартів якості та надійності. Тому для нас важливо, щоб і партнери відповідали цим вимогам. Серед них – «Автоспецпром», що переобладнує авто для швидкої допомоги, та «Реформ», що працює з броньованими та інкасаторськими машинами. Обидві компанії отримали міжнародний сертифікат відповідності від Stellantis найвищого третього рівня, який підтверджує високу якість їхньої продукції.
Виклики і можливості
Які ключові тренди автомобільного ринку України?
Глобальний тренд електрифікації та гібридизації активно приходить і в Україну. Китайські «сірі» електромобілі займають понад чверть ринку, створюючи серйозну цінову конкуренцію. Попит на електрокари підтримують нульове ПДВ і митні пільги, проте з 1 січня 2026 року вони можуть бути скасовані, що, ймовірно, сповільнить розвиток сегмента. Ми пропонуємо європейський продукт з восьмирічною гарантією та офіційним сервісом від імпортера, але стикаємося зі значною ціновою різницею.
Ще одна помітна тенденція – зростання сегмента компактних кросоверів. Вже багато років поспіль вони залишаються найпопулярнішими на ринку, забезпечуючи близько 60% продажів пасажирських автомобілів.
А які бренди стали хітами компанії?
Серед наших марок на українському ринку лідирують Peugeot з часткою близько 3,5–4% та Citroën, який цього року демонструє схожі результати. Такий успіх Citroën забезпечили збалансована цінова політика та модельний ряд, що відповідає потребам і роздрібних, і корпоративних клієнтів.
Окремо варто відзначити Jeep. Торік його визнали найбільш динамічним брендом на ринку: зростання сягнуло 1600%. Цього року він продовжує демонструвати тризначні темпи. Нині ми конкуруємо з ринком вживаних авто із США, де Jeep має значну частку, і робимо акцент на безпеці, надійності нових авто та підтримці офіційного представника в Україні.

Руслан Акімов, Stellantis Ukraine. Фото: Артем Галкін
Якою буде компанія Stellantis Ukraine у 2030 році?
Ми прагнемо залишатися сильним гравцем українського ринку, пропонуючи продукти, що повністю задовольняють потреби корпоративних і роздрібних клієнтів. Наші амбіції виходять за межі сьогоднішніх досягнень: найближчими роками плануємо розширити набір марок в Україні. Нині українським споживачам доступні п’ять марок, тоді як у глобальному портфелі Stellantis їх 15, і ми бачимо великий потенціал для знайомства українських клієнтів з новими світовими марками під керівництвом офіційного представника концерну.
Водночас ми дивимося ширше. Віримо, що мир і стабільність у країні відкриють нові можливості для розвитку автомобільного ринку. Одним із ключових напрямів стане локалізація виробництва – від партнерських проєктів до потенційного створення власного заводу в Україні. Це підтримає економіку, створить робочі місця і підкреслить нашу довгострокову відданість ринку.
Stellantis Ukraine бачить своє майбутнє як рушій позитивних змін – від розширення вибору авто до вагомого внеску в розвиток економіки країни.
“`