Медіа ХАБ наживо: Анна Ковальова – як вивести ЗМІ в найкращу п’ятірку та цілком у цифру.

Споживання матеріалів переходить в цифровий вигляд, і онлайн-платформи все більше домінують в медіапросторі країни. Про це свідчать дані Statista: до 2030 року цифровий медіаринок України згенерує 45,65% від загального прибутку медійної індустрії.  

Цю тенденцію взяли за основу в медіагрупі LIVE Media HUB, яка з початку повномасштабного вторгнення повністю перейшла в діджитал-формат. Сьогодні команда не тільки висвітлює події в Україні та втілює значущі проєкти на YouTube, а й реалізує освітні та громадські ініціативи, підтримуючи прогрес якісної журналістики. Про трансформацію медіагрупи та її вплив на нову генерацію в інтерв’ю Forbes BrandVoice розповіла Анна Ковальова, власниця LIVE Media HUB.

Новий старт  

З чого і коли почалась історія LIVE Media HUB? 

Моє знайомство з групою почалося ще до повномасштабної війни, коли група мала іншу назву. Як маркетингове агентство ми працювали над розробкою стратегії виходу нового ТВ-проєкту. 

Я ніколи не забуду свого захоплення глибиною світу медіа та процесом виробництва матеріалів: рейтингами, які змінюються щодня, і полюванням за ексклюзивною інформацією. Тоді я сказала собі, що колись у мене неодмінно буде власний медіапроєкт, присвячений маркетингу, комунікаціям та культурі. Проте час і обставини склалися так, що я маю декілька проєктів – і я цьому безмежно рада. Шлях непростий, але він мені під силу.

Та справжній виклик почався тоді, коли я приєдналася до проєкту вже як керівниця. Я прийшла одна – без команди, без чіткої структури, тільки з розумінням, що потрібно створити систему там, де був хаос. Потрібно було вибудувати стратегію з нуля, зібрати людей, яким я зможу довіряти, і найважливіше – втримати цю команду в момент, коли в червні 2024 року це здавалося майже неможливим.

Тому з перших днів ми визначили правила, які стали нашою підтримкою: правдивість контенту – повага до читача, жодних маніпуляцій чи перекручування фактів; нова культура взаємодії – порядність, відповідальність, прозорість і незалежність як основа, етична реклама – без казино, тютюну та всього, що може завдавати шкоди.

Анна Ковальова, власниця LIVE Media HUB

Анна Ковальова, власниця LIVE Media HUB

Якими були виклики на початку приєднання до проєкту?

Оскільки цей процес почався під час повномасштабного вторгнення, на мою думку, потреб і ресурсів для розвитку телевізійного формату не було. Ми одразу зосередилися на digital-напрямку. На жаль, у зв’язку з цим довелося попрощатися з великою кількістю людей, які створювали контент для телебачення. Це, напевно, був найбільш емоційно важкий період.  

Другим викликом було – переконати команду, що ми не просто експериментуємо, а дійсно будуємо нову систему. Коли я оголосила, що ми повністю переходимо в YouTube, то почула чимало скептицизму: мовляв, подібні спроби вже були, але культура споживання відеоматеріалів в Україні інша, тож новини на YouTube навряд чи матимуть високий попит. 

Формат прямих трансляцій у нас досі майже не досліджений. Але ми на той момент із нашим керівником digital-напрямку мали іншу думку. Тож довелося навчити і надихнути команду працювати по-новому, змінити підхід і довести, що це спрацює.  

Ми постійно повторювали: «Ми повинні спробувати, це наш шлях, і ніхто його за нас не пройде, навіть якщо ми будемо помилятись, це будуть наші помилки й досвід».

Чи дійсно він спрацював? 

Так, і цифри це підтверджують. Сьогодні ми виробляємо 11 годин прямого ефіру щодня: новинні блоки виходять вранці, вдень і ввечері. 

Ми з самого початку відійшли від класичного формату відпрацювання подій. Зараз глядачу потрібно швидко дізнаватися про важливе, тож більшість сюжетів створює одна людина, знімаючи на мобільний телефон, – важливі новини потрібно подавати тут і зараз. При цьому наші журналісти присутні на всіх ключових міжнародних подіях, висвітлюючи заходи у Давосі, Мюнхені чи Римі. 

Анна Ковальова, власниця LIVE Media HUB

Анна Ковальова, власниця LIVE Media HUB

Також за цей час ми двічі перезапустили сайт «Новини.LIVE», зробивши його максимально зручним для користувачів. У жовтні він посів шосте місце серед усіх новинних ресурсів України, за даними Gemius – понад 12 млн унікальних користувачів – і опинився поруч із медіагігантами, що працюють на ринку вже понад десятиліття.

Ми не зупиняємось і до кінця року плануємо увійти до п’ятірки найпопулярніших новинних медіа.

Хто є ядром цільової аудиторії групи?

Кожен проєкт має свого глядача. Наприклад, «ТиКиїв» розповідає про столицю, її історію та події – і ним цікавляться не тільки кияни, а й підлітки та дорослі зі Львова, Одеси, Миколаєва та інших міст. Наразі ми трансформуємо проєкт, тому незабаром «ТиКиїв» буде ще більш цікавим. 

Скажу чесно: для мене цей проєкт – моя душа. Мені подобається пізнавати історію нашого міста, його мешканців, вулиць і подій через наші тексти. Про більшість нових закладів, брендів і відкриттів я дізнаюся саме з нашого сайту. 

У новинах ядром цільової аудиторії є люди віком від 25 до 45 років. Помітна тенденція до «омолодження»: все більше молоді читає новини про економіку, політику чи військові події, адже відчувають здатність впливати на те, що відбувається в країні. Така зміна аудиторії також підштовхує нас адаптувати контент, робити його більш динамічним і зрозумілим.

Анна Ковальова, власниця LIVE Media HUB

Анна Ковальова, власниця LIVE Media HUB

Чи вплинула повномасштабна війна на зміну стратегічного курсу медіа? 

Велика війна показала, що бізнес може і повинен проявляти соціальну відповідальність – сьогодні це обов’язкова складова, і ми не є винятком. Зокрема, команда проєкту «Ти Київ» медійно підтримувала малі бізнеси з інших регіонів, які були змушені переїжджати до столиці, допомагаючи їм заявити про себе тут. І сьогодні редакція продовжує йти назустріч компаніям, інтегруючи їхнє промо органічно в контент. Як на мене, це найменше, що ми можемо зробити. 

Від групи глобально ми підтримуємо декілька військових підрозділів, відкриваємо збори та просуваємо необхідну інформацію. Я знаю, що так роблять майже всі колеги, за що їм дуже вдячна. 

Наступного року ми запускаємо платформу ToTEducation – безкоштовний освітній проєкт, де навчатимемо молодь журналістиці, маркетингу та піару. Один із головних блоків платформи буде присвячений грамотному висвітленню війни. До участі ми запросили топових спікерів та наставників.

Окремий напрям – робота над програмою працевлаштування ветеранів у групі. Спершу ми навчатимемо їх діджитал-професіям: SMM та роботі з сайтом. Навчання проходитиме як онлайн, так і офлайн у невеликих групах по 10–12 людей. Людина, маючи ці знання та бажання працювати, зможе як віддалено, так і офлайн виконувати роботу. 

Для взаємодії з ветеранами ми готуємо й колектив: розповідаємо працівникам, як правильно спілкуватися з тими, хто вчора повернувся з фронту.

Наша мета – створити природну та комфортну атмосферу в команді.

Що допомагає тримати фокус на головному?

Сім’я. Команда. Бажання завжди досягати мети. Моя родина – моя найбільша опора і любов. Цього року в мене народилася друга племінниця – це одна з найсвітліших подій року. У мене є коханий чоловік, який надихає і додає мені віри в себе. 

Також я маю підтримку у вигляді найкращої команди – я завжди їм про це кажу. У нас свій нелегкий шлях, але ми проходимо його з високо піднятою головою. Найкраще, що ми можемо зробити, – бути в Україні, розвивати наш проєкт, бути голосом влади, військових, волонтерів і звичайних людей та добре робити свою роботу. Як медіа, ми маємо велику місію – розповідати світові про війну в Україні.

На початку війни ми створили, на мою думку, один із найкращих гуманітарних фондів Future for Ukraine. Я щаслива, що сьогодні він допомагає такій кількості людей.

Реорганізація як частина стратегії 

Чи є у вас програми розвитку для співробітників? 

Так, ми вже підготували стільки фахівців, що це схоже на справжній виробничий цех. 47% менеджерів LIVE Media HUB виросли всередині компанії. Наприклад, Тимофій Єлістратенко, який понад три роки очолював диджитал-напрям, цього року став CEO групи.

Тимофій Єлістратенко,

Тимофій Єлістратенко,

CEO групи

Моя мета як керівника – збільшити частку нашої аудиторії на 15% у наступному році, і зараз ми з командою активно працюємо над цим. За останні три роки нам вже вдалося побудувати регіональну мережу в чотирьох областях України та сформувати міжнародну мережу кореспондентів у Польщі, Німеччині, Франції, Ізраїлі та США. 

Сьогодні ми зосереджені на розвитку онлайн-платформи, що є найшвидшим способом комунікації з аудиторією. Адже всі наші проєкти орієнтовані насамперед на людей і вже потім – на технології, які допомагають створювати якісне медіа. 

Мені не близька практика заміни людей у професіях за допомогою штучного інтелекту. Я вважаю, що всі інновації та зміни в медіа залежать насамперед від професійного рівня команди, готовності постійно навчатися та вміння бачити й удосконалювати слабкі сторони. Саме розумні, стійкі, відповідальні та щирі люди здатні змінити українські медіа на краще. 

Чому ви вирішили провести реорганізацію управлінської команди саме зараз? 

Насправді Тимофій давно виконував цю роль, а тепер ми її формально визначили. Він розуміє всі процеси в групі та глибоко працює з аналітикою та даними. 

Також цього року ми сформували професійний PR-відділ. Якщо раніше його команда займалась ліквідацією криз, то тепер зосереджується на формуванні сильного бренду, щоб люди відчували себе частиною команди і бачили сенс у роботі. Новий піар-відділ працює системно, підсилюючи соціальні проєкти групи: військові ініціативи, притулки для тварин та інші важливі напрямки. 

Які основні правила побудови сильної команди? 

У нашій команді – близько 100 людей, і я абсолютно впевнена, що вони дійсно люблять свою роботу. У нас немає жорстких формальних рамок – я, як керівник, постійно обговорюю з командою нові ідеї, щоб кожне рішення було обґрунтованим і зрозумілим. 

Наприклад, сайт новин, який на початку відставав за переглядами, сьогодні демонструє високі показники – близько 400 000 відвідувачів щодня. Ми показуємо команді, як цього досягли, щоб кожен бачив принципи ефективної роботи.

Якщо узагальнити, три ключові принципи сильної команди – це спільна розробка стратегії, постійне навчання і розвиток, а також свобода в роботі без зайвих обмежень.

Анастасія Мартиненко,

Анастасія Мартиненко,

PR-директорка групи

Моя місія – посилити репутаційний капітал групи через соціальні, освітні та іміджеві ініціативи, що формують довіру до бренду. Ми будуємо не просто медіа, а платформу впливу – місце, де журналістика, аналітика та соціальна відповідальність взаємодіють у єдиній системі. Я прагну, щоб кожен проєкт групи мав чітку репутаційну рамку, а цінності – людяність, розвиток та відповідальність – були відображені у всіх комунікаціях.

Водночас важливо, щоб кожен спеціаліст мислив не лише в межах свого проєкту, а як частина великої екосистеми Live Media HUB, яка формує інформаційний порядок денний країни. Ми хочемо стати лабораторією нових підходів – відкритих, креативних та заснованих на професійній етиці, де інновації й експерименти служать розвитку медіа та суспільства.

Ключові проєкти 

Які проєкти групи ви вважаєте найуспішнішими? 

За останні чотири роки ми запустили багато проєктів, якими я щиро пишаюся. Наприклад, це Ukrainian Breaking News – англомовна сторінка в Facebook, де ми розповідаємо про події в Україні. Проєкт максимально динамічний, адаптований під соцмережі, його контент легко читається та поширюється. Наразі сторінка має понад 370 000 підписників.

Анна Ковальова, власниця LIVE Media HUB

Анна Ковальова, власниця LIVE Media HUB

Зараз ми працюємо над, мабуть, найскладнішим проєктом, який плануємо презентувати наступного року. Це буде перший сайт, який повністю генерується штучним інтелектом. Ми створили бота, який аналізуватиме світові події та перекладатиме їх українською мовою – без жодного людського втручання.

Я впевнена, що ШІ стає невід’ємною частиною медіаіндустрії, і ми маємо бути серед перших, хто активно використовує його в робочих процесах.

Ключові проєкти медіагрупи

  • «Новини.LIVE» оперативні новини, аналітичні розбори, спецпроєкти
  • «ТиКиїв» – лайфстайл медіа про життя 
  • «Майбутнє України» – діти в медіа. Ініціатива, яка відкриває дітям двері в світ журналістики, виробництва контенту та комунікацій, даючи поштовх для подальшого професійного розвитку
  • «Будинок Української Книги» – ініціатива з відновлення фондів публічних бібліотек сіл та селищ
  • «Жінки-фенікс» – історія жінок, які втратили чоловіків на війні

Які ваші стратегічні пріоритети на найближчий час?

До кінця наступного року ми плануємо повністю реалізувати перехід у диджитал із цілодобовим ефіром на YouTube для проєкту «Новини.LIVE». Це складний, але надзвичайно важливий крок для нас.

Також активно розвиваємо англомовну версію сайту «Новини.LIVE», щоб світ отримував точну інформацію про події в Україні з перших рук.

Паралельно запускаємо проєкт «Архітектура безпеки», який досліджуватиме досвід країн, що пережили війни, але змогли досягти економічного розвитку. У межах проєкту ми зустрінемося з людьми, які відповідають за зміни в законодавстві, – в Німеччині, Фінляндії, Польщі та інших країнах.

Наразі головне моє завдання – зберегти атмосферу свободи та ентузіазму в команді. Саме вона дає нам змогу реалізовувати проєкти так, як відчуваємо ми. І я сподіваюся, що так буде завжди.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *