Скільки Ви коштуєте? На співбесідах рідкісна людина не отримувала в лоба такого питання. І багатьох така прямота ставила в глухий кут. Сучасні ж керівники вважають за краще спочатку почути думку претендента про ймовірну суму окладу, перш ніж відкривати власні карти і розповідати, скільки вони готові платити своєму співробітнику.
То як зрозуміти, скільки ви коштуєте, і підвищити свою цінність в очах майбутнього роботодавця? Відповідь спробуємо знайти нижче.
Насамперед, переглядаючи вакансії, вирахуйте середній рівень оплати праці бажаної посади. Це приблизно та сума, яку виділив вам у бюджеті роботодавець. Вважаєте, що стоїте більше? Спробуємо зрозуміти, чого ж чекає від вас керівник і як його переконати, що такий, як ви, унікальний співробітник коштує саме стільки, скільки ви щойно намалювали в уяві.
Освіта
Що бачить працедавець?
Одним із критеріїв цінності співробітника роботодавці розглядають наявність профільної вищої освіти. А якщо диплом отримано понад п'ять років тому, то й певна кількість тренінгів, семінарів та курсів підвищення кваліфікації. Роботодавцю необхідно переконатися в тому, що співробітник не тільки розуміється на предметі, а й швидко навчиться у разі необхідності впровадження новітніх технологій.
Як підвищити цінність?
Якщо у вашому вузівському дипломі спеціальність звучить саме так, як у бажаній вакансії, половина справи зроблена. Якщо ж вища освіта не зовсім (або зовсім не) відповідає бажаній посаді, ви можете або надати факти досвіду в цій галузі (посилання на колишні місця роботи, рекомендації колег або колишніх начальників), або пройти спеціалізований тренінг до подання резюме. Роботодавцю важливий ваш інтерес до посади. В ідеалі йому потрібен співробітник, який «вболіватиме» за справу нарівні з начальником.
Зробили? Добре. Ви маєте шанс підвищити рівень окладу на 10-20%.
Досвід роботи
Що бачить працедавець?
Існує думка, що роботодавці не горять бажанням приймати співробітників одразу після інституту. Мовляв, ідеальний співробітник має бути одразу з дворічним досвідом роботи. Керівнику, звичайно, приємно прийняти співробітника «з нуля» і навчити його «під себе», але цей процес досить трудомісткий і вимагає чималих тимчасових витрат. Тому досвід роботи потрібний.
Як підвищити цінність?
Освіта освіти різниця. Але якщо зайнятість у вузі дозволяє, то краще подбати про практичні навички заздалегідь. Ви ж розумієте, що ми зараз не розглядаємо позицію медика чи головного інженера, але якщо ви хочете успішно працювати бухгалтером, викладачем, психологом, перекладачем, фотографом… (і так далі, список нескінченний), вам нададуть можливість практики, починаючи вже з другого чи третього курсу. Цю практику ми покажемо роботодавцю як досвід роботи. Чи є реальна робота, яку ви виконували після інституту? Чудово!
Ще 10-20% “у кишені”.
Кваліфікація
Що бачить працедавець?
Так склалося, що роботодавці віддають перевагу співробітникам, які все життя вдосконалюються в одному предметі. Але якщо вийшло так, що потрібні посади вам раніше не траплялися і досвід роботи у вас у зовсім іншій сфері, не варто зневірятися. Подумайте, можливо, ваша робота була близькою до тієї, на вакансію якої ви претендуєте (плюс ви ж пройшли тренінг підвищення кваліфікації?). Роботодавцю головне розуміти, що ви впораєтеся з посадовими обов'язками і не «завалите» важливий проект у невідповідний момент.
Як підвищити цінність?
Прочитайте посадові інструкції співробітників на вашій майбутній посаді. Яких навичок вам не вистачає? При необхідності перегляньте літературу на тему або пройдіть ще один тренінг, який допоможе освоїти ці навички. Постарайтеся довести собі, що ви це можете, і тоді на співбесіді буде легше переконати роботодавця. І сміливо додайте ще 10-20%.
Соціальні мережі
Що бачить працедавець?
У сучасному світі рідкісний роботодавець не забиває у пошуковик прізвище майбутнього кандидата на посаду. Деякі це роблять, щоб наперед скласти психологічний портрет майбутнього співробітника, деякі перевіряють, чи не підірве особистість співробітника авторитет фірми. У будь-якому випадку, вся інформація, яка будь-коли викладалася вами в Мережу, може стати доступною роботодавцю.
Як підвищити цінність?
Складіть портрет ідеального співробітника, якого, на вашу думку, роботодавець хотів би бачити як свого підлеглого. Тепер виправте у своїй соціальній сторінці всі невідповідності. Вдало складені сторінки в соціальних мережах можуть навіть виконувати роль вашого особистого портфоліо, якщо ваша посада передбачає певну творчість. А це ще один додатковий плюс.
Впоралися? Додаємо ще 10-20% до окладу.
Співбесіда
Що бачить працедавець?
Роботодавцю важливо розуміти, що ви з ним розмовляєте однією мовою, що ви як співробітник здатні засвоювати необхідний обсяг інформації, а іноді – достатньо зовнішнього вигляду та манер поведінки співробітника, щоб зрозуміти, чи здатний він виконувати цю роботу.
Як підвищити цінність?
Отже, якщо ви послухалися порад вище, то сміливо можете додавати до середнього окладу 60% (знову середній показник) і готуйтеся на співбесіді хвалити себе. Ні, не брехати, але не замовчувати факти. На час співбесіди ви і є головним для себе проектом, який необхідно продати. Чим активніше і спокійніше презентуєте свої переваги, тим простіше буде роботодавцю зупинити вибір саме на вас.
І тоді після запитання “А скільки Ви коштуєте?” він просто погодиться із сумою, яку ви назвете, кивне та відправить вас оформлювати необхідні документи. Успіхів!