«Причина – втрата $240 000». Чому «Українська правда» планує запуск пейволу

«Причина – втрата $240 000». Чому «Українська правда» планує запуск пейволу - INFBusiness

«Українська правда» планує впровадити платний доступ до частини контенту вже у жовтні. Серед причин – втрата $240 000 рекламних надходжень. Рекламодавці пішли через тиск Офісу президента, розповіла The Times головна редакторка «Української правди» Севгіль Мусаєва. Які перспективи пейволу в одного з найпопулярніших видань країни?

Бізнес-конференція Forbes Agro: відкрийте для себе нові агроінновації та інвестиційні можливості — купуйте квиток прямо зараз!

До 25.08 діє спеціальна ціна.

«Українська правда» (УП) – одне з найстарших українських медіа, яке щомісячно читають 7,3 млн унікальних користувачів, за даними медіакіту УП. І це дуже лояльні читачі. Щомісяця сайт отримує 120 млн переглядів, писав виконавчий директор «Української правди» Андрій Боборикін у своїй розсилці «Медіабіль» в середині липня. Бюджет усіх проєктів УП – близько 150 млн грн на рік, або 12,5 млн грн на місяць. 

УП заробляє на рекламі, донатах, грантах й івентах, але реклама залишається основним джерелом доходу, каже Боборикін. В інтервʼю на подкасті «Закрив раунд» він зазначав, що банерна реклама приносить приблизно половину всіх доходів. Але, на думку Боборикіна, це ненадійне джерело: «Ринок рухається в бік платформ, і з часом реклама буде лише там». 

10 динамічних крафтових пивоварень /Фото Ілюстрація Роман Давидюк

Популярне Категорія Рейтинги Дата 07 серпня 10 динамічних крафтових пивоварень

Фінансові виклики виникли не через платформи. «Ми втратили двох-трьох спонсорів, які давали $20 000 щомісяця протягом останнього року, загалом $240 000 тільки від цих компаній», – зазначила в розмові з The Times Севгіль Мусаєва. Вона додала, що «в жовтні доведеться ввести платний доступ для читачів».

Скільки УП може на цьому заробити?

«Українська правда», що належить Томашу Фіалі, – одне з найвпливовіших українських видань, засноване журналістом Георгієм Гонгадзе у 2000 році. Публікує новини, розслідування, аналітику. Головна редакторка – Севгіль Мусаєва.

УП вважають авторитетним джерелом інформації з великою політичною й суспільною вагою.

Читати більше Згорнути

Що очікувати від пейволу

В УП вже п’ять років працює «Клуб УП» (membership) – за 250 грн на місяць його члени отримують зустрічі з редакцією, знижки на заходи УП, розсилку, доступ до закритої спільноти у соцмережах. Зараз у клубі приблизно 3000 людей. Це приносить щонайменше 750 000 грн щомісяця.

Потенційно пейвол може принести УП набагато більше, ніж внески членів клубу, вважає Head of Digital у Forbes Ukraine Віктор Кіщак. Клуб – добровільна модель, яка апелює до бажання людей допомогти і долучитися до видання, а пейвол обмежує доступ до цінного і корисного контенту, тому й конверсія, найімовірніше, буде вищою, додає Кіщак.

Перша ціль видання – 10 000 підписників. «Це модель прямих стосунків із читачем, яку легко масштабувати», – говорить Боборикін. Наразі у виданні не називають, якою буде ціна цифрової підписки. 

Одним із перших видань в Україні, яке запустило пейвол у 2020 році, було NV. Є кілька тарифів – 99 грн або 199 грн на місяць і 989 грн або 1789 грн на рік. Кількість підписників сягає 12 000, розповідає головна редакторка NV Юлія МакГаффі. Пейвол приносить близько 12% від усіх доходів видання, івентів, реклами, грантів і продажів журналу. 

Forbes Ukraine поновив пейвол у грудні 2023-го. У видання майже 10 500 підписників. Базова ціна на Forbes Digital – 199 грн на місяць, або 1799 грн на рік. 

У 2022-му поступове впровадження пейволу почало видання Liga.net. Там не розкривають цифру підписників. Загальна кількість – менше 10 000, зазначила головна редакторка Юлія Банкова. Річна підписка коштує 1504 грн, місячна – 179 грн.  

Є ще кілька прикладів фінансово ефективних моделей, каже комерційний директор Kantar Кирило Єжов. У The Ukrainians – пейвол, але тизерна подача для всіх і додаткові продукти для підписників. У Kyiv Independent вагому частку доходів складають донати, аудиторія – здебільшого міжнародна, додає він.

Під тиском. «Українська правда» планує запуск пейволу в жовтні 2025-го. Скільки це може принести? /Фото 1

Частка доходів від пейволу

За текстові українські та закордонні онлайн-медіа платить 2–3,5% українців, свідчать дані Kantar. Найбільш охоче це роблять професіонали в конкретних галузях, які шукають спеціалізовану інформацію, зокрема з B2B-сегмента, каже Єжов. 

Серед викликів, з якими стикаються медіа, що впроваджують цифрову підписку, – коефіцієнт відтоку підписників (churn rate) та їх утримання (retention), каже Кіщак. Понад половина з тих, хто скасовує підписку на Forbes Ukraine, роблять це, бо хотіли прочитати одну статтю. «Люди можуть не встигати читати, а регулярне списання коштів змушує думати: «Чи користуюсь я тим, за що плачу?» – пояснює він.

Перехід на пейвол може зменшити охоплення на чверть, інколи на 30%, каже Єжов.

«Користувачі, що підписалися, частіше заходять на сайт і читають більше, водночас повертається частина втраченої аудиторії – зазвичай 5–7%», – додає Єжов.

Раніше Боборикін зазначав: 50 000 підписників дали б змогу УП взагалі відмовитися від реклами. 

 УП – медіа з 25-річною історією, яке має велике ядро аудиторії і найбільшу серед українських онлайн-медіа кількість читачів, які досі напряму заходять на їх сайт. Але зараз для великих дженерал медіа відбувається переломний момент, зазначає Кіщак.

ЗМІ залежать від трафіку з сервісів Google, а він інтегрував в пошук ШІ-функціонал AI Overviews і AI Mode, який турботемпами зʼїдає трафік медіа. «Саме зараз найкращий час спробувати конвертувати велику безкоштовну аудиторію УП у підписників, – резюмує Кіщак. – Потім може бути пізно».

За даними Kantar, користувачів мотивує кілька чинників:

  • Довіра до медіа. На ринках ЄС та США до 90% підписників обирають платний доступ саме через довіру до бренду. 
  • Унікальність контенту. В Україні це водночас і головний бар’єр: 68% людей віком 18–55 років у містах із населенням понад 50 000 кажуть, що не платять за інформаційні сайти, бо там немає нічого унікального. Вони вважають, що зможуть знайти ті самі новини безплатно в інших джерелах.
  • Відсутність реклами та зручність користування. 14% українців заявляють, що готові платити за те, щоби позбутися реклами. Серед усіх, хто ще не платить, але розглядає таку можливість, лише 22% відкриті до підписки. З них 40% готові платити до 50 грн на місяць, 42% – до 100 грн і тільки 18% – більше 100 грн. 
  • Емоційна мотивація. Частина читачів не купує інформацію, а приєднується до спільноти. Це модель підтримки, коли підписка сприймається як спосіб бути частиною кола однодумців, мати доступ до закритих обговорень або впливати на напрям розвитку медіа. 

Читати більше Згорнути

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *