Українських водіїв чекають нові покарання

Українців можуть почати штрафувати на 34 000 гривень та позбавляти прав за надмірний шум автомобіля, зокрема за модифікацію вихлопної системи та порушення допустимого рівня шуму. Однак поки що в поліції немає необхідних приладів для вимірювання шуму, а механізм контролю залишається невизначеним.

4777_1470992131_7a72d90f31f9fb52c5168c052d0361c8_650x410_1_650x410.jpg (40.12 Kb)

Про це повідомив експерт з адвокації Микола Ільчук в коментарі ЗМІ. Головна мета ініціативи – боротьба з водіями, які навмисно змінюють вихлопні системи, створюючи шум, що заважає мешканцям міст, особливо в нічний час.

Проте в експертному середовищі виникли запитання щодо механізму реалізації нового закону, адже поліція не має технічних засобів для вимірювання рівня шуму. Згідно з законопроєктом №9564, система штрафів буде працювати у два етапи:

перше порушення – штраф у 17 000 гривень;
повторне порушення – штраф до 34 000 гривень і можливе позбавлення водійських прав.
У випадку повторного правопорушення поліція складає протокол і передає його до суду. Вже там буде ухвалено рішення про розмір штрафу та необхідність позбавлення водійських прав на термін від трьох до шести місяців.

Хто підпадатиме під штрафи

власники авто, які модифікують вихлопну систему, щоб зробити звук гучнішим;
водії, які експлуатують транспортні засоби з порушенням норм шумового рівня;
автомобілісти, які беруть участь у вуличних гонках та нічних “дрифтах”, порушуючи спокій мешканців міст.
Експерти зазначають, що нові правила можуть торкнутися не лише любителів гучного вихлопу, а й вантажівок, автобусів та навіть військової техніки, яка також створює підвищений рівень шуму. Юридичні та технічні нюанси нового законопроєкту викликали певну критику серед експертів.

Основні труднощі реалізації

відсутність технічних засобів у поліції – наразі патрульні не мають спеціальних пристроїв для вимірювання рівня шуму;
відсутність інструкцій для поліцейських – навіть якщо прилади закуплять, потрібно розробити чіткі правила їх використання та навчити правоохоронців;
невизначеність із техоглядом – без обов’язкового технічного контролю складно довести, що рівень шуму перевищує допустимі норми.
“Закупити прилади – це ще пів біди, а ось написати під них інструкцію, навчити всіх поліцейських ними користуватися – це може бути дуже довго і дуже непросто”, – зазначає Ільчук. Україна зобов’язалася перед ЄС повернути обов’язковий технічний огляд, проте це не відбудеться до завершення війни.

А без регулярного техогляду контроль рівня шуму залишається складним завданням. Якщо закон ухвалять, для його реалізації необхідно буде створити нову систему вимірювання шуму, розробити процедуру перевірки та забезпечити поліцейських технічними засобами.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *