
Численні офісні працівники сьогодні прийнято називати офісним планктоном. Однак іноді часто в цьому планктоні можуть виникати настільки гострі ситуації, які нерідко призводять до найсерйозніших конфліктів на корпоративному рівні. Через це люди готові буквально зживати один одного зі світу. Щоб не стати мішенню для тих, хто любить шукати винних навколо себе, слід запропонувати низку порад, розроблених російськими фахівцями в галузі корпоративної психології.
Вважається, що та людина більше за інших схильна до корпоративного тиску, хто тримає образу в собі. Тому якщо ви відчули, що між вами та іншими співробітниками організації назріває конфлікт, потрібно спробувати зрозуміти його причини і першим піти на його вирішення. У цьому випадку ніколи не потрібно вихлюпувати негатив, навіть якщо він остаточно і безповоротно влаштувався у вашій свідомості. Зрештою, потрібно хоча б спробувати зіграти роль людини, яка готова піти на поступки задля досягнення сприятливого мікроклімату в офісі. При цьому якщо ви людина з великими амбіціями, то можна все влаштувати так, щоб реакція у відповідь потенційних суперників не змусила себе чекати. Плюс до того, потрібно ситуація обіграти так, щоб цей хід у відповідь не зажадав від оточуючих вас людей занадто великих вольових зусиль. Якщо ви хоча б на рівні акторської гри продемонструєте свою відкритість і готовність трохи поступитися, це може бути просто знахідкою для ведення подальшої позитивної розмови в колективі.
Однак часто буває так, що ви самі заганяєте себе в жорсткі межі: не хочу йти на контакт – і все! Ця позиція абсолютно неконструктивна. Спробуйте поставити себе місце своїх кривдників чи суперників. Спробуйте порівняти свої емоції з емоціями інших.
Трапляється і так, що конфлікт може розгорітися на рівному місці. Наприклад, клієнт просить порівняння мобільних кондиціонерів Zanussi або показати новий гаджет. При цьому ви сьогодні не в настрої. Ви намагаєтеся наказним тоном сказати, щоб це зробив ваш колега. Але в цей момент колега може сприйняти ваш тон як неприкриту агресію щодо нього. У жодному разі не можна у присутності третіх осіб починати з'ясовувати стосунки. Зрештою, ці треті особи можуть виявитися далеко не на вашому боці.
Намагайтеся йти назустріч там, де це можливо. Але не варто думати, що поступатися треба завжди і скрізь. Нескінченні поступки можуть сказати вашим опонентам, що ви їх побоюєтеся. Тому й поступатися треба в міру. Будьте просто самі собою.