Bluesky відкрила загальний доступ. Докладніше про децентралізовану соцмережу Джека Дорсі

Bluesky відкрила загальний доступ. Докладніше про децентралізовану соцмережу Джека Дорсі - INFBusiness

6 лютого Bluesky — децентралізована альтернатива соцмережі X, яку підтримує співзасновник і екс-CEO Twitter Джек Дорсі, — відкрила загальний доступ після бета-тестування, у якому взяло участь понад 3 млн користувачів.

«Коли ви заходите в Bluesky, вона може здатися знайомою — взаємодія з користувачем має бути простою. Але всередині вона розроблена таким чином, щоб повернути контроль [над стрічкою] у ваші руки. Тут ваш онлайн-досвід не перебуває в розпорядженні однієї компанії. Чи то часовий відрізок, чи то фільтри контенту, у Bluesky ви зможете легко налаштувати особистий соціальний експірієнс», — ідеться в блозі проєкту.

Альтернативний підхід

Інтерфейс і функціонал соцмережі дійсно нагадують ранній Twitter. Логотип платформи — білий метелик на блакитному тлі.

Bluesky відкрила загальний доступ. Докладніше про децентралізовану соцмережу Джека Дорсі - INFBusiness

Профіль Джека Дорсі. Джерело: Bluesky.

Однак, за заявою розробників, алгоритми та механізми модерації Bluesky значно відрізняються від підходу конкурентів. Проєкт побудований на базі децентралізованого протоколу AT Protocol, який «фактично не зазнає цензури та не збирає персональні дані».

Згідно з пресрелізом Bluesky, у лютому з’явиться експериментальна функція «Федерація», яка дасть змогу користувачам підключатися до приватних серверів у межах екосистеми платформи.

Архітектура «Федерації» включає три основні частини:

  • сервери персональних даних (PDS);
  • ретранслятор;
  • App View — контент, який відображається у користувачів.

«AT Protocol спроєктований за принципом „великого світу з маленькими запасними варіантами“ як найбільш відкрита мережа. В інтернеті окремі комп’ютери завантажують контент в онлайн, а потім весь цей контент транслюється назад на інші комп’ютери. Аналогічно за допомогою нашого протоколу ми відправляємо повідомлення набагато меншій кількості великих агрегаторів, які передають їх PDS», — пояснили розробники.

Сервери персональних даних відправляють отриману інформацію в ретранслятор, який потім фільтрує контент для конкретного користувача. Після цього відповідні пости відображаються в стрічці у вигляді так званого App View.

Bluesky відкрила загальний доступ. Докладніше про децентралізовану соцмережу Джека Дорсі - INFBusiness

Механізм роботи «Федерації». Джерело: Bluesky.

Користувацький досвід

Під час реєстрації в соцмережі користувачеві відразу пропонують вибрати кілька напрямків, які його цікавлять, у вигляді тегів. На основі вибору алгоритм також підбере відповідні акаунти для підписки.

Крім того, у Bluesky реалізовано систему фід-каналів, що ретранслюють контент певної тематики.

Bluesky відкрила загальний доступ. Докладніше про децентралізовану соцмережу Джека Дорсі - INFBusiness

Вкладка фідів. Джерело: Bluesky.

Механізм персоналізованої модерації соцмережі, за якого алгоритми та самі користувачі відзначають специфічний контент, дає змогу налаштувати його відображення у стрічці.

Bluesky відкрила загальний доступ. Докладніше про децентралізовану соцмережу Джека Дорсі - INFBusiness

Система фільтрів. Джерело: Bluesky.

«Найближчими тижнями ми представимо послуги з маркування, які дадуть змогу користувачам додавати більше фільтрів до наявних налаштувань. Це дасть можливість іншим організаціям і людям запускати свої власні служби модерації, щоб враховувати додаткову галузеву інформацію або певні культурні норми», — підкреслили розробники Bluesky.

Уперше Дорсі повідомив про проєкт децентралізованої платформи для соцмереж 2019 року. У лютому 2022 року з’явилася організація Bluesky PBLLC.

У квітні, після рішення керівництва Twitter продати соцмережу мільярдеру Ілону Маску, Bluesky нагадав про свою незалежність.

Пізніше проєкт Дорсі залучив $8 млн у посівному раунді фінансування на чолі з компанією Neo.

Нагадаємо, з 25 січня по 3 лютого 2024 року кількість активних користувачів Web3-платформи Farcaster збільшилася вдев’ятеро — з 2700 до 25 000. Кількість авторів контенту в соціальних додатках на базі протоколу зросла з 2400 до 19 100.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *