Рахунок клієнтки заблоковано Ощадбанком: судове рішення щодо пенсійних виплат.

Ощадбанк

Ощадбанк обмежив доступ пенсіонерці до її рахунку, оскільки вона не пройшла необхідну ідентифікацію

Громадянка виявила, що не може використовувати наявні кошти на її пенсійному рахунку, зокрема, здійснювати платіжні операції через встановлені обмеження та застосування особистого кабінету в системі Ощад 24/7. Будь-яке завчасне сповіщення про введення лімітів банком не було надано. Про це повідомляється в ухвалі Довгинцівського районного суду міста Кривого Рогу, оприлюдненій 8 жовтня 2025 року.

Зазначена жінка є пенсіонеркою за віком. Додатково вона є внутрішньо переміщеною особою та зареєстрована в ГУ ПФУ в Донецькій області. Як одержувач пенсійних виплат, вона має відкриті рахунки в АТ «Ощадбанк», на один з яких, зокрема, ГУ ПФУ в Донецькій області надсилає пенсійні нарахування. У квітні 2024 року їй стало неможливо використовувати кошти з її рахунку, зокрема, проводити видаткові операції через впровадження обмежень та користування персональним кабінетом в системі Ощад 24/7 (інтернет-банкінг «Ощад 24/7»). Жодного повідомлення про введення обмежень банком їй не було надано. Щоб з’ясувати причини обмеження, вона особисто звернулася до служби підтримки Ощадбанку. Під час розмови працівники служби підтримки підтвердили введення обмежень, але відмовилися роз’яснити будь-які обґрунтування для їх встановлення. Для скасування обмежень по рахунку їй запропонували особисто відвідати відділення Ощадбанку. 17.06.2024 року вона відправила скаргу, засвідчену ЕЦП, на електронну пошту банківської установи. На вказану скаргу банк надав відповідь від 27.06.2024 року.

30 липня 2024 року Ощадбанк передав до суду відзив на позовну заяву. Він клопотав відхилити позовну заяву та зобов’язати громадянку особисто прибути до відділення банку.

Яке рішення ухвалив суд? 

Суд задовольнив вимоги жінки. АТ «Державний ощадний банк України» зобов’язали поновити обслуговування платіжної картки та банківських рахунків зі зняттям усіх існуючих обмежень та блокувань, відкритих в АТ «Ощадбанк» на її ім’я. АТ «Державний ощадний банк України зобов’язали відновити виконання всіх транзакцій по картці та рахунку, відкритих в АТ «Ощадбанк» на її ім’я. АТ «Державний ощадний банк України» зобов’язали повернути їй доступ до персонального кабінету інтернет-банкінгу «Ощад24/7».

“Банк, отримавши 08.04.2024 року ухвалу прокурора Покровської окружної прокуратури Донецької області про тимчасовий доступ до предметів і документів, що містять захищену законом інформацію від 2 квітня 2024 року в рамках кримінального провадження від 01.03.2024 року за ч. 2 ст. 190 КК України, в якій вказано, що кошти, зокрема, громадянки ймовірно були незаконно привласнені шахраями, самостійно застосував обмежувальні заходи у формі лімітів на проведення видаткових операцій за картковими рахунками клієнта до персональної ідентифікації позивачки в установі банку. Однак, суду не було надано доказів того, що банк реалізовував дії для такої ідентифікації: вимагав у клієнтки надати дані та папери стосовно ідентифікації, верифікації, або надання відомостей у межах перевірки фінансового моніторингу, сутності діяльності та фінансового стану клієнта. Судом не було встановлено, що банк доводив до відома клієнтки причини припинення її доступу до застосунку, будь-яким можливим способом зв’язку пропонував/вимагав надати докази її ідентифікації, для вирішення питання щодо спірної операції та можливого відновлення доступу. Суд доходить висновку, що позов є обґрунтованим і підлягає задоволенню”, – підкреслив суд.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *