
Чоловік позбувся грошей з рахунків на суму 74 100 гривень, а ПриватБанк відмовляється їх відшкодовувати
Чоловік втратив грошові ресурси з рахунків у загальній кількості 74 100 гривень. У ПриватБанку стверджують, що клієнт власними діями дозволив зловмисникам заволодіти відомостями для входу в Приват-24. Про це йдеться в ухвалі Хортицького районного суду міста Запоріжжя, оприлюдненій 20 жовтня 2025 року.
29 липня 2023 року невідома особа зняла з рахунків чоловіка грошові кошти в загальній сумі 74 100 гривень. 31 липня 2023 року він звернувся до поліції, де було відкрито кримінальне провадження. 1 серпня 2023 року клієнт звернувся до АТ КБ «ПриватБанк» із проханням про повернення викрадених грошей, на що отримав відмову. Крім того, банк відхилив його звернення від 29 вересня 2023 року щодо не нарахування заборгованості на кредитні кошти, якими заволоділи зловмисники. Згодом банк, без його дозволу, здійснив стягнення на свою користь, в рахунок покриття боргу по кредитному ліміту, грошей в розмірі 5 392 гривень. З огляду на такі обставини, просить стягнути з банку гроші в розмірі 56 856 гривень (51 464 гривень – кошти, зняті з рахунку в результаті зняття готівки невідомими особами в банкоматі та 5 392 гривень – кошти, утримані банком з рахунку як погашення заборгованості за кредитним лімітом за угодою від 03.12.2018 року); визнати відсутність в АТ «КБ «ПриватБанк» права вимоги до нього щодо заборгованості, що виникла внаслідок зняття кредитних грошей невідомими особами з рахунку.
18 листопада 2024 року АТ «КБ «ПриватБанк» подало відзив, в якому заперечувало проти задоволення позовних вимог, оскільки клієнт своїми діями допустив отримання зловмисниками інформації для входу в Приват-24, а отже в цьому випадку він несе відповідальність за всі здійснені операції.
Яким було рішення суду?
Суд відмовив чоловікові в задоволенні позову. Він своїми діями, які проявились як мінімум у недотриманні рекомендацій про блокування рахунку та зміні паролю до системи «Приват-24», сприяв незаконному використанню особистої інформації, що дала змогу перевипуску всіх наявних у нього карток на віртуальні (digital) картки, заміні їх на пластикові картки, та подальшому викраденню грошей.
“Суд бере до уваги аудіозапис розмови чоловіка зі службовцем контакт-центру АТ КБ «ПриватБанк» 28 липня 2023 року, щодо звернення про запити на проведення невідомих йому фінансових операцій. Так, представник банку повідомив про відсутність будь-яких запитів з боку банку, та тричі запропонував заблокувати картки, після чого, краще перевипустити їх у відділенні банку, або хоча б з метою безпеки змінити свій пароль в системі «Приват-24». Він відмовився, зазначивши, що попереду вихідні і два дні «нічого не врятує». Пароль системи «Приват-24» не був змінений ним. 29 липня 2023 року відбулося заволодіння грошима. Аналізуючи ці обставини, суд вважає встановленим, що саме дії позивача призвели до неправомірного заволодіння його грошима, і при виконанні ним неодноразово (тричі) повторених 28 липня 2023 року порад працівника банку (блокування рахунків), заволодіння грошима не відбулося б. За встановлених обставин суд доходить до висновку, що відповідачем доведено, що позивач своїми діями, які виразились щонайменше у недотриманні порад про блокування рахунку та зміні паролю до системи «Приват-24», сприяв незаконному використанню особистої інформації, яка дала змогу перевипуску всіх наявних у нього карток на віртуальні (digital) картки, заміні їх на пластикові картки, та подальшому викраденню грошей, у зв’язку з чим банк не несе відповідальності за проведені операції”, – підкреслив суд.