
Чоловік поділився враженнями про свій похід до ЦНАПу для оформлення відтермінування від мобілізації
Чоловік подав клопотання на відтермінування від призову через Центр надання адмінпослуг, вся дія зайняла пів години. Він акцентував, що жодних прохань та завірених копій не потрібно мати при собі. Також підкреслив, що відсутня опція направити документи поштою. Про цю ситуацію громадянин написав 5 листопада на своїй сторінці у Facebook.
Зі слів чоловіка, утруднення під час відвідування ЦНАПу з’явилося при виборі вірної підстави для забезпечення відтермінування. Вони не досить вдало виражені, а його підстава не дуже розповсюджена.
“Подав клопотання на відтермінування через ЦНАП при Печерській РДА і мені сподобалося. Начувшись історій колег про цю процедуру, я прибув туди о 07:00 (ЦНАП відкривається о 09:00), оскільки попередній запис на дану послугу не існує, відправити документи поштою також неможливо, а через Резерв+ доступні далеко не всі види відтермінувань. На той час переді мною було 4 особи, до відкриття підійшло ще приблизно 10-15 людей, майже всі щодо відтермінувань. У попередні дні людей було набагато більше. Далі оперативно видали квитки, вказали, куди йти і на квитку також була відповідна інформація. В коридорі монітор, де показуються номери і куди йти. Під осіб, котрі хочуть оформити відтермінування, виділили 3 зали по 6 операторів, тому відбувалося все досить швидко. Єдине, що створило труднощі – це обрати правильну підставу для надання відтермінування, оскільки вони не досить вдало сформульовані, а моя підстава не дуже поширена. Вже о 09:30 я вийшов з ЦНАПу цілком закінчивши процедуру. Тепер важливе: ніяких прохань і засвідчених копій мати з собою не потрібно; лише оригінали документів: паспорт, довідка про ідентифікаційний код, військовий квиток і документи, котрі доводять право на відтермінування згідно з Додатком 5 до Постанови КМУ № 560. Все. Заява формується автоматично, за підсумками подачі видається опис отриманих документів з підписом і печаткою. Результати надсилають на електронну пошту. Документи можна подати у будь-якому ЦНАПі, навіть в іншому місті”, – розповів чоловік.
Також йому роз’яснили, чому не можна направити поштою (як передбачено Законом України “Про адміністративну процедуру”). Справа в тому, що ініціатором цього є Міністерство цифрової трансформації, котре наполягало на тому, що дана процедура не потрапляє під дію цього закону.
“Насправді не потрапляти вона під його дію не може (в законі Про адміністративні послуги міститься пряме посилання до нього, то ж якщо вже це відбувається через ЦНАП, то адмінпроцедура повинна бути дотримана). Ну і діючим законодавством не передбачені інші процедури, окрім як описані в Законі України “Про звернення громадян”, котрі також передбачають подачу заяви засобами поштового зв’язку. Як то кажуть, роль законності в нашій державі дещо перебільшена. Сподіваюся, ця інформація стане комусь в нагоді”, – зазначив чоловік.
Отримання відтермінування від призову на військову службу
Отримати сервіс можливо через мобільний додаток Міноборони «Резерв+ або у Центрі надання адміністративних послуг. Подати заяву на отримання сервісу заявник може особисто, в мобільному додатку чи заповнивши заяву на отримання сервісу онлайн на сайті.
Умови і випадки надання
10 видів відтермінувань від призову на військову службу під час мобілізації можливо оформити онлайн у додатку Резерв+. Сервіс доступний для таких категорій:
- Особи з інвалідністю.
- Тимчасово не придатні до служби (за наявності рішення ВЛК в електронному вигляді).
- Батьки трьох і більше дітей до 18 років в одному шлюбі.
- Батьки дитини з інвалідністю до 18 років.
- Батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи.
- Ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи.
- Жінки та чоловіки, котрі виховують дитину до 18 років, якщо їх чоловік або дружина служить у війську.
- Мати/батько, котрий самостійно виховує дитину до 18 років.
- Студенти денної або дуальної форми, котрі здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни.
- Наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, котрі викладають і працюють за основним місцем не менше ніж на 0,75 ставки.
Окрім того, у ЦНАП не будуть здійснюватись:
- Автоматична пролонгація відтермінувань;
- Зарахування особи на військовий облік;
- Поновлення військово-облікових даних;
- Надання відтермінування військовозобов’язаним СБУ чи інших розвідувальних органів;
- Оформлення відтермінування особам, передбаченим п. 1 (бронювання) та п.п. 16-23 (держслужбовці, політики, дипломати, судді) ч. 1 ст. 23 Закону Україну “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.
Також не можливо подати заяву про відтермінування через ЦНАП, якщо: не маєте підстав для набуття відтермінування; вже подали заяву та очікуєте на розгляд; не перебуваєте на військовому обліку; зняті чи виключені з обліку. Працівник ЦНАПу тільки відправляє ваші документи на розгляд, перевіряє та ухвалює рішення — ТЦК. Заявник несе відповідальність за надання неповної чи неправдивої інформації в пакеті документів. Оскаржити рішення ТЦК можливо до Міністерства оборони України. Набути результати надання сервісу заявник може особисто, електронною поштою або в мобільному додатку чи на сайті.