Співзасновники ÜLKA Юлія, 25, та Володимир, 26, Сілецькі потрапили на ринок обладнання для манікюрних салонів випадково. А щоб закріпитися – брали персональні консультації та навчалися бізнесу в засновників інших компаній. Що з цього вийшло? Історія компанії з другого списку Next250.
(Архівний текст від 22 лютого 2024 року)
Команда Forbes відібрала 250 найбільш перспективних компаній. Хто потрапив у перелік NEXT 250? Дізнавайтесь у новому випуску Forbes Ukraine! Купуйте журнал вже зараз!
Бізнес сімʼї Сілецьких почався з думки «якщо треба одній майстрині манікюру, то треба й іншим». У 2016 році до Володимира Сілецького звернулася майстриня манікюру з проханням зробити спеціальну витяжку, яка б витягувала спиляний з нігтів клієнток гель-лак.
Інженера за освітою, Сілецького знали як людину із золотими руками, і тому звернулася до нього, каже Сілецька. На той момент в Україні були представлені лише китайські витяжки, доставка яких могла обійтися в половину вартості самого апарату.
2023 рік ÜLKA закінчила з виторгом у 90 млн грн, що в понад вдвічі більше за показники 2022 року, кажуть Сілецькі. Компанія експортує до 20 країн – у США, Ізраїль, Канаду, Німеччину та інші країни Європи.
Сілецькі мають два виробництва – у Дніпропетровській та Кіровоградській областях загальною площею 800 кв.м. Крім витяжок ÜLKA виробляє сухожари та спеціалізовані меблі для майстрів манікюру – щомісяця 4000–5000 одиниць продукції. Як Сілецькі досягли таких показників?
Персональний MBA
Підприємці пригадують, що на початку діяли, немов сліпі котята. «Ми були два студенти, які про бізнес нічого не знали», – розповідає Юлія Сілецька. Щоб знайти відповіді на свої питання, вони вирішили шукати тих підприємців, які вже розвʼязали схожі завдання, і вчитися в них безпосередньо.
Підприємці пройшли курс співзасновниці салонів краси GBаr Лєри Бородіної з побудови LoveMark компанії. З її курсу взяли для себе інструмент – колесо LoveMark. «Це щось на кшталт колеса балансу, де необхідно оцінити свій рівень у таких напрямках, як мислення, комунікація, бренд, команда», – розповідає Юлія. На програмі «СОЛЬ» від співзасновника GoIT Андрія Пивоварова вдосконалювали операційні навички.
Важливим для власників ÜLKA став курс засновника консалтингової компанії Visotsky Consulting Олександра Висоцького «Школа власників бізнесу», каже Юлія. «Там ми від і до пропрацювали системну роботу», – додає вона. Після проходження цього курсу Сілецькі прописали організаційну структуру бізнесу, підготували кінцевий цінний продукт і детальний опис на кожну посаду.
Підприємці пропрацювали з керівниками механіку делегування й роботи із завданнями, ввели в корпоративну культуру систему ЗРС. «ЗРС – це інструмент для розвʼязання бізнес-завдань, коли співробітник приходить до керівника не з проблемою, а з трьома варіантами рішення і результатом аналізу, до якого рішення він сам схиляється», – каже Сілецька.
Команда ÜLKA
У власника та СЕО компанії Sales&management Петра Дороша підприємці купували персональні консультації, де ставили питання з найму людей, роботи в CRM-системі, обліку, менеджменту, продажам та операційній діяльності. «Це був персональний MBA», – каже Сілецька.