Ринок торговельної нерухомостi очiкує новi вiдкриття

Ринок торговельної нерухомостi очiкує новi вiдкриття

RAU розпитала провiдних експертiв ринку, з якими пiдсумками вони закiнчили 2024 р. – третiй рiк в умовах повномасштабного вторгнення росiї в Україну.

Улiтку 2024 р. росiя поновила обстрiли енергетичної iнфраструктури України, тому майже весь спекотний сезон пройшов з вiдключеннями електроенергiї. Додалася ще й аномальна спека. Тож ТРЦ стали пунктами незламностi, де можна i поїсти, i попрацювати, i гаджети пiдзарядити. Дежавю з вiдключеннями електроенергiї сталося i восени. Проте, як каже Євгенiя Локтiонова, директорка UTG, повернення населення до рiдних мiст, переорiєнтацiя та вiдновлення логiстичних ланцюгiв, вiдкриття Inditex сприяють поступовому вiдновленню вiдвiдуваностi ТРЦ. I на грудень 2024 р. цей показник був 383 особи на 1 тис. кв. м. GLA. Для порiвняння, на грудень 2023 р. це було 367 осiб.
Проте Андрiй Лотоцький, СЕО консалтингової компанiї Retail&Development Advisor зауважив, що зростання вiдвiдуваностi стосується тих об’єктiв, якi якiсно використовували маркетинговi iнструменти для залучення клiєнтiв, покращували комфорт для вiдвiдувачiв i tenant-mix.
“Таким чином, кращi ТЦ ставали ще привабливiшими для клiєнтiв i трафiк зростав до 20% в порiвняннi з 2023 р., а тi, якi були менш активними в iнвестицiях та iнновацiях, демонстрували зниження трафiку. Винятком є лише ТЦ в захiдних областях, де кiлькiсть населення продовжує збiльшуватися, а професiйних ТЦ все ще недостатньо”, – каже Лотоцький.
Для ТРЦ Respublika Park 2024 р. – рiк рекордних показникiв. Трафiк стабiльно зростав. У буднi ТРЦ приймав понад 65 тис. людей, а у вихiднi цей показник перевищував 100 тис. осiб. А у день рiчницi на благодiйний концерт гурту “Антитiла” завiтала рекордна кiлькiсть вiдвiдувачiв – 127845 осiб.
На показники вiдвiдуваностi в 2024 р. торгiвельних об’єктiв Arricano вплинуло багато чинникiв, зокрема, збiльшення кiлькостi й тривалостi повiтряних тривог, особливо в регiональних проєктах, де у певнi мiсяцi тривоги тривали до 50% робочого часу, ракетний удар по Кривому Рогу та пошкодження ТРК “Сонячна Галерея” у сiчнi 2024 р., змiна продуктового оператора у торгiвельних центрах у Запорiжжi та Кривому Розi тощо. Проте попри все кiлькiсть вiдвiдувачiв загалом по групi та у київських ТРК у 2024 р. перевищила показники 2023 р.
В ТРЦ Respublika Park пiдтверджують зростання товарообiгу на 47,5% за 11 мiсяцiв 2024 р. в порiвняннi з 12 мiсяцями 2023 р.
Київськi проєкти Arricano демонструють бiльш стабiльний прирiст товарообiгiв, нiж регiональнi.
“У загальному висновку прирiст fashion-операторiв Києва складає в середньому 10-15%, спортивнi товари – до 20%, магазини електронiки – 20-30% порiвняно з попереднiм роком. Водночас у регiональних проєктах товарообiги орендарiв даних груп товарiв виросли в середньому на 5-10%, на що безпосередньо вплинули особливостi роботи в прифронтових зонах”, – коментує Iнна Морозова, директорка з маркетингу Arricano.
Ганна Корягiна, International Tenant Representation Director Nhood Holding та CEO Nhood Ukraine, посилаючись на звiт партнерiв – компанiї NAI Ukraine, – каже, що офiцiйний роздрiбний товарообiг вiдносно 2023 р. в 2024 р. збiльшився на 20,2% в гривнi та на 6,9% у доларах.
А Лотоцький зазначає, що збiльшення товарообiгу загалом по країнi демонструє категорiя fast fashion, але неоднорiдно: “Сезоннiсть залишила свiй вплив, але на купiвельнi настрої споживачiв впливають вiйськовi, полiтичнi i, особливо, зовнiшньополiтичнi фактори, яких минулого року було досить багато. Тому досить важко порiвняти аналогiчнi перiоди з 2023 р. Бiльшiсть категорiй в кращому випадку залишились на рiвнi 2023 р.”.
За словами Корягiної, загалом оренднi ставки варiювалися вiд $5 до $55 за кв. м. Через активне зростання обороту та повернення всiх основних мiжнародних ритейлерiв пiсля запуску нових проєктiв, якi можуть залучити новi бренди на український ринок, максимальна цiна може зрости до $70.
Лотоцький зазначає, що тi ТРЦ, якi вкладали в розвиток своєї привабливостi для клiєнтiв, мали можливiсть пiдвищувати оренднi ставки на 10-15%. А iншi були змушенi йти на точковi зниження орендних платежiв залежно вiд товарних категорiй.
Як стало вiдомо ProfiDOM.com.ua, у 2024 р. в Україну повернувся iспанський ритейлер Inditex, мiжнароднi бренди демонстрували збiльшення товарообiгу, ТРЦ проводили ротацiю орендарiв, все бiльше вiддаючи перевагу українським та спортивним брендам. Так, за словами Ганни Корягiної, популярнiсть спортивного ритейлу на свiтовому рiвнi зростає. Згiдно з останнiм звiтом вiд Business of Fashion, у 2023 р. спортивний одяг зростав швидше, нiж загальний ринок моди, на 2-3% в Китаї, на 5-6% у США та на 2-3% в Європi. Швидкозростаючi “бренди-виклики” (Challenger brands) тепер очiкується, що складатимуть 57% економiчного прибутку сегмента спортивного одягу, майже потроївшись з 2020 р. У 2024 р. новi бренди, такi як Deckers (власник Hoka) та Asics, очiкується, що створять понад 50% економiчного прибутку сегмента спортивного одягу, перевершуючи традицiйних гравцiв, таких як Nike, Adidas, Puma та Under Armour. Очiкується, що ринок спортивного одягу продовжить зростати швидше, нiж загальний ринок моди, завдяки збiльшенню популярностi активного способу життя та спорту серед рiзних вiкових груп. Для українського ринку ця тенденцiя також має мiсце бути, що пiдкреслюють такi приклади, як нещодавнє вiдкриття нового магазину Adidas Originals в ТРЦ Respublika Park, вiдкриття монобрендового магазину Oakley в центрi столицi, пiдтвердження вiдкриття флагманських форматiв спортивних брендiв в проєктi Ocean Mall, у ТРЦ Blockbuster Mall в 2024 р. вiдкрились Nike, Intersport, Puma, All Stars, “Марафон”.
Звiсно, повернення H&M та Inditex в ТРЦ Respublika Park суттєво збiльшили трафiк. Також у травнi 2024 р. було вiдкрито простiр “Всi.Свої” на 1 тис. кв. м, де представлено понад 50 українських брендiв, а у вереснi 2024 р. вiдбувся запуск флагманського Sport Life з басейном.
“Українськi бренди демонструють хороший тренд: активна експансiя, деякi вже масштабувалися до мережi, та, звiсно, конкурентна спроможнiсть – цiна-якiсть. Загалом у 2024 р. в ТРЦ вiдкрилося понад 30 нових магазинiв та закладiв. Серед них мiжнароднi бренди Adidas, Adidas Originals та KFС. З’явилися i спецiалiзованi заклади: медичний центр Doctor Sam, автосалони, “Нова пошта”. На великих площах вiдкрилися виномаркет Okwine, “Iбiс”, бiстро Jacky China, магазин дитячих мрiй Kids Republic. А також концептуальнi ресторани та заклади: Avocado, “Miмiноши”, Pesto Cafe, Kyiv&Food, “Про рiчку”, “Качинi iсторiї””, – коментує Юлiя Щаслива, генеральна директорка ТРЦ Respublika Park.
“Українськi бренди та спортивнi товари демонструють бажання розвивати мережi, що є позитивною мотивацiєю для iнших операторiв ринку проаналiзувати свою пропозицiю i йти в ногу з останнiми тенденцiями та настроями споживачiв”, – пiдтверджує Морозова.
За словами Локтiонової, наближення профiциту торгових площ сприяє поступовому перерозподiлу споживчих потокiв мiж об’єктами, зростанню вакантностi та корекцiї ставок оренди у бiк зниження у бiльшостi регiонiв України. Arricano продовжить iнвестувати в покращення клiєнтського досвiду в усiх ТРК у Києвi, Запорiжжi та Кривому Розi та в будiвництво ТРК Lukianivka у Києвi. ТРЦ Respublika Park продовжить активний розвиток бiзнесу та запланував на 2025 р. новi знаковi вiдкриття та масштабнi заходи.
У 2025 р. має вiдкритися Ocean Mall в столицi, загальна площа якого становитиме 300 тис. кв. м, а орендна – понад 117 тис. кв. м. Девелопер обiцяє, що буде представлено 800 магазинiв, серед них очiкуються магазини найголовних мiжнародних fashion-груп у флагманських форматах, розважальної частини на рiвнi, якого ще просто не iснує в країнi, а також iнших ритейл форматiв.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *