Близько половини громадян у 2023 р. скоротили витрати на придбання будiвельних матерiалiв, товарiв для ремонту та DIY – 44% в офлайнi, 47% – в онлайн-магазинах, випливає з дослiдження споживчої поведiнки Deloitte в Українi.
“Майже половина українцiв зазначає, що купiвельна активнiсть щодо частоти придбання будiвельних матерiалiв, товарiв для ремонту, будiвництва та DIY зазнала змiн, якщо порiвняти з попереднiм роком. Так, 50% заявили, що рiдше купують в офлайн-магазинах, а 48% – в онлайн-магазинах”, – наведено статистику у звiтi.
Згiдно з ним, лише 6% опитаних почали частiше купувати будматерiали в офлайн-магазинах, а 9% – в онлайн-магазинах. Водночас витрачали бiльше, нiж 2022 р., на таку продукцiю лише 14% (в офлайнi) i 13% (в онлайнi) респондентiв, повiдомляє “Iнтерфакс-Україна”.
Дослiдження засвiдчило, що традицiйнi магазини будматерiалiв обирають 64% українцiв, що на 1% менше, нiж 2022 р. В середньому вони купують товари з зазначеної категорiї в офлайн-магазинах 0,7 раза на мiсяць, середнiй чек становить 2039 грн., що на 10% бiльше, нiж попереднього року. В онлайн-магазинах частота покупок становить 0,4 раза на мiсяць iз середнiм чеком 1905 грн., що на 1% менше, нiж у 2022 р.
Найчастiше офлайн-магазини для купiвлi таких товарiв обирають жителi пiвденних областей (70%), найменше – у схiдних регiонах (37%).
За даними Deloitte, жiнки витрачають на купiвлю товарiв для ремонту в офлайн-магазинах на 51 грн. бiльше за чоловiкiв, хоча останнi купують будматерiали в пiвтора рази частiше (0,9 раза на мiсяць). Для онлайн-покупок данi вiдрiзняються: респонденти обох статей здiйснюють покупки онлайн з однаковою частотою, хоча 68% опитаних жiнок узагалi не купують товарiв цiєї категорiї онлайн.
Зазначається, що офлайн-магазини будматерiалiв найчастiше вiдвiдують українцi вiком 28-42 роки (66%) i 43-57 рокiв (65%). Представники першої групи також найчастiше здiйснюють покупки (0,9 раза) i мають середнiй чек розмiром 2155 грн., що на 6% вище за середнiй в Українi.
Тим часом онлайн-покупки частiше роблять українцi 28-42 рокiв (42%), з частотою в середньому 0,6 разу на мiсяць iз середнiм чеком 1994 грн., що на 36% бiльше, нiж у 2022 р.
Витрати внутрiшньо перемiщених осiб (ВПО) на будматерiали й товари для ремонту в офлайн-магазинах скоротилися на 40% порiвняно з 2022 р., до 1439 грн. Водночас витрати українцiв, якi виїхали за кордон, зросли на 23%, до 1725 грн.
Крiм того, середнiй чек українцiв, якi проживають у захiдних регiонах країни, становить 2386 грн., що на 59% вище за попереднiй рiк i на 17% вище за середнiй в Українi.
Щодо покупок в онлайн-магазинах будматерiалiв, громадяни, чиє мiсце проживання не змiнилося через повномасштабне вторгнення, замовляють будматерiали в iнтернетi рiдше (0,4 раза), нiж ВПО, якi повернулися додому (0,5 раза). Їхнi витрати в середньому становлять 1803 грн. i 1975 грн. вiдповiдно.
Водночас 75% українцiв за кордоном не купують товари цiєї категорiї онлайн, що на 19% бiльше, нiж жителi мiст-мiльйонникiв України (56%). Середнiй чек пiд час купiвлi товарiв для ремонту в онлайн-магазинах у Києвi та областi майже в 1,5 раза вищий, нiж у середньому по Українi та за кордоном, показало дослiдження.
Як стало вiдомо ProfiDOM.com.ua, в опитуваннi Deloitte, проведеному з 13 до 28 листопада 2023 р., взяли участь понад 1 тис. жителiв України вiком вiд 18 рокiв, якi користуються смартфонами. Опитування охопило всi регiони України, крiм тимчасово окупованих територiй.