У Росії стрімко уповільнилися продажі популярних товарів, зокрема овочів, фруктів, риби, молочних та м’ясних продуктів. Першопричиною стала економічна криза, спричинена наслідками повномасштабної агресії проти України.
Про це повідомили в Службі зовнішньої розвідки України. Зазначається, що у січні-травні 2025 року попит на російську продукцію впав як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках, причинами чого стали:
жорстка монетарна політика;
інфляція (10,34% у березні, 10,23% у квітні);
зростання заощаджувальної поведінки населення через економічну кризу в країні.
Зокрема, у І кварталі року споживча активність знизилася до 3,2% р/р (проти 5,2 % у IV кварталі 2024 року), особливо в секторі непродовольчих товарів. Водночас ціни на продовольчі товари зросли на 12,4% порівняно з попереднім роком, що на 50% вищий, ніж у березні 2024 року (тоді інфляція становила 8,1%). Це призвело до стагнації попиту на продукти, що раніше мали стабільний попит. Крім того, зовнішній попит скоротився через західні санкції та геополітичну нестабільність:
зовнішня торгівля – $158 млрд (-4,2 %);
експорт – $94,9 млрд (-6,8 %);
імпорт – майже без змін.
Індекс промислового оптимізму впав до -6, лише 45 % підприємств оцінюють продажі як “нормальні”, а запаси вважаються надлишковими. У II кварталі структурні проблеми у промисловості посиляться – очікується подальше падіння попиту та інвестицій.
Раніше росЗМІ повідомили, що в торговельних мережах країни-агресора також спостерігається сповільнення зростання споживання, що пов’язано з тим, що споживачі стали більше заощаджувати і менше витрачати. Найсильніше уповільнення попиту спостерігається в сегментах із випереджаючим зростанням цін. Зокрема це:
овочі;
фрукти;
риба;
морепродукти та ікра;
деякі види м’ясної та молочної продукції, зокрема вершки;
чипси;
готові салати.