Після інспекції газового лічильника компанія “Львівгаз” вимагла від одного з клієнтів доплатити 160 тис. грн. Причиною стала відсутність заводської пломби на приладі. Житель Львівської області спершу внес лише частку суми, а решту коштів з нього стягнули через судове рішення.
Подробиці справи опубліковані в рішенні Дрогобицького міськрайонного суду (справа № 442/4648/25). Представники “Львівгазу” під час огляду газового обладнання у будинку виявили, що на лічильнику марки “Галлус G-4” відсутня пломба.
“Експерти зафіксували не лише відсутність пломбування від виробника, а й наявність механічних пошкоджень на кріпленні. Додатково на поверхні суматора (захисної кришки) зафіксовані деформації у місцях з’єднання з корпусом”, – зазначено в судових документах.
Суд визнав правомірність перерахунку та постановив стягнути з власника близько 120 тис. грн, враховуючи, що 40 тис. грн було сплачено добровільно раніше.
Процедура перевірки лічильників є обов’язковою для всіх українських газоспоживачів. Як повідомляє Держспоживслужба, періодичність повірки залежить від моделі приладу та складає від 2 до 8 років. Вартість послуги вже включена в рахунок за газ, тому окремої оплати не потребує.
Таким чином, оператор газорозподільних мереж несе витрати на демонтаж, транспортування, перевірку та встановлення лічильників для домашніх користувачів.
Під час візиту представника компанії до помешкання споживач разом із працівником складають акт демонтажу приладу для подальшої повірки. Документ підписується у двох екземплярах: один залишається у власника, інший – у газопостачальної організації.
“Відповідальність за своєчасну повірку, технічне обслуговування та ремонт вимірювальних приладів (результати яких використовуються для розрахунків за газ), що належать приватним особам або спільнотам багатоквартирних будинків, покладено на постачальників газових послуг”, – наголошує Держспоживслужба.