НБУ оштрафував компанію “НоваПей” (дочірня компанія ТОВ “Нова Пошта”, яку використовують для оплату посилок та грошових переказів) на 90 млн за порушення закону про фінансовий моніторинг. В “Новій пошті” вже підтвердили, що заплатять штраф та додали, що компанія спостерігатиме за кількість відправлених посилок та засумами, які отримують українці через “НоваПей”.
Як зазначається в повідомленні НБУ, штраф у розмірі 90 658 967 грн наклали за порушення вимог пункту 2 частини другої статті 8 Закону про ПВК/ФТ у частині невиконання обов’язку забезпечити належну організацію та проведення первинного фінансового моніторингу.
В “Новій пошті” пояснили: більша частина зауважень регулятора стосувалась вдосконалення системи фінансового моніторингу клієнтів.
Що тепер зміниться?
“Щоб запобігти новим штрафам або іншим видам покарань з боку регулятора, NovaPay вже запровадив ряд змін, як от спостереження за кількістю і регулярністю отримання післяплат фізичними особами. А також посилює напрямки, на яких акцентував свою увагу регулятор”, – зазначили в компанії.
Зокрема, якщо клієнт (не ФОП, а звичайна фізособа) отримує велику кількість післяоплат (тобто фактично використовує “Нові пошту” для продажу товарів), у нього можуть попросити пояснення щодо походження грошей (якщо це торгівля без реєстрації ФОП, то послуги обмежать).
“Якщо ви, як фізична особа, отримуєте велику кількість післяплат, то наш фінансовий партнер – NovaPay, зобовʼязаний вимогами Закону України #361-IX обмежити надання своїх фінансових послуг до моменту отримання пояснень щодо походження грошей. Якщо ви плануєте або розпочинаєте підприємницьку діяльність — відкривайте ФОП або іншу юридичну форму роботи. А ми готові швидко та зручно заключити договори на послуги доставки та грошових переказів, що полегшить вам роботу”, – зазначили в компанії.
Адвокат Богдан Янків у своєму Telegram-каналі прокоментував цю подію. В своїх соцмережах “Нова пошта” спочатку повідомила, що буде перевіряти, якщо клієнт відправив більше п’яти посилок на місяць на суму від 30 тис. грн (тобто отримав післяоплату на зазначену суму за посилки), то такого клієнту додатково перевірять. Це повідомлення “Нова пошта” видалила, а адвокат пояснив: “НоваПей” не має право розголошувати відомості про ліміти після яких проводиться фінмон (саме тому пропала інформація про 5 переказів та 30 тис.
“НоваПей, як і будь-які інші суб’єкти фінмоніторингів типу банків не мають права сприяти проходженню фінмоніторингу. НоваПей, як і інші, не може безпричинно відновити ділові відносини з нового кварталу чи з нового місяця. НоваПей, як і інші, зобов’язана стежити за викручуванням ліміту у ФОП протягом декількох місяців, перевіряти доступ до аккаунтів сторонніх осіб і тому подібних речей”, – зазначив адвокат.