Типові помилки, які трапляються при складанні бізнес-плану

Типові помилки, які трапляються при складанні бізнес-плану - INFBusiness

Наявність бізнес-плану є обов'язковою перед початком реалізації власного бізнесу. Причому його складання необхідне як залучення інвесторів, але й ще кращого розуміння власних поставлених цілей і завдань. Леонід Данилов, партнер та експерт «Центру комерціалізації інновацій» рекомендує всім новачкам, які приходять до нього на консультацію, при складанні бізнес-проектів намагатися не використовувати вже існуючі шаблони бізнес-планів, а робити свої власні, починаючи з нуля. Такий підхід дозволить уникнути запозичень, і змусить уважніше подивитися на свій проект під іншим ушлом, поставити собі різні питання щодо бізнесу.

Данилов виділяє три типові помилки, які найчастіше зустрічаються при складанні новачками бізнес-плану.

По-перше, багато хто чомусь любить влаштовувати презентації бізнес-плану, який має велику кількість зайвої інформації, яка не має жодного реального відношення до проектів. Були навіть випадки, коли в бізнес-плані приблизно половина представленої інформації являла собою перерахування особистих досягнень авторів, близько 30 відсотків було віддано на професійні терміни і лише 20 відсотків від усього бізнес-плану займало опис самого планованого бізнесу.

Інший фахівець Артем Андрєєнко, лідер проекту Bytefy, хмарного хостингу для додатків, соцмереж та мобільних платформ уточнює, що дуже часто у початковому варіанті в бізнес-плані наводяться дані, пов'язані з обчисленням обсягів ринку, вказується, якими вони були і якими повинні стати в майбутньому. Але, при цьому, чомусь автори проекту забувають повідомити інвесторів про найголовніше – сутність свого бізнесу.

Експерти зазначають, що при складанні бізнес-плану слід не забувати про чіткі цілі майбутнього бізнесу та вказувати найбільш ефективні способи їх вирішення, зосереджуючись на конкретних ринкових сегментах. Наприклад, одне з виробничих підприємств представило новий бізнес-план, де було заявлено досить значний обсяг продажу нового продукту вже в перший рік існування цієї компанії.

Але, в той же час, якщо слідувати бізнес-плану, то НДДКР у проекті мав прийти до завершення до середини наступного року. При цьому було не зрозуміло, яким чином керівництво компанії збирається досягти представлених показників, якщо згідно проекту, у команді не було жодного маркетолога чи фахівця з продажу.

Як повідомив Антон Неволін, керівник Soultravel, додатки-екскурсовода спочатку проект його команди був розрахований на студентів та учнів, які мають в своєму розпорядженні достатню кількість вільного часу. Але в результаті, у процесі розробки бізнес-плану, його головне складової, вирішили, що в першу чергу їм слід орієнтуватися на людей, які часто їздять у відрядження, тобто більш зайняті та платоспроможні. Тим більше, що неможливо заробити гроші, виходячи лише зі старої цільової аудиторії. Крім того, якщо раніше йшлося лише про піші екскурсії, то тепер ще є водні екскурсії і на власних автомобілях.

Як зазначають експерти, стартап не потрібно плутати з фінансовою пірамідою та вказувати нереальний прибуток у сотні відсотків. Траплялися випадки, коли автори одного з проектів, виступаючи на фіналі конкурсу-бізнес планів, заявили про прибутковість у 800 відсотків. Мабуть, таким чином вони хотіли справити враження на інвесторів. Але в результаті подібна заява викликала лише протилежну реакцію, тим більше, що самі розробники бізнес-плану так і не змогли пояснити, яким чином буде отримано такий фантастичний прибуток.

Професіонали стверджують, що насправді потрібно вказувати лише реальні цифри, тоді й насправді рівень потенційної прибутковості буде переконливим. Наприклад, Євгенія Петрова, автор проекту Незадоволення, соціального онлайн-майданчика розповідає, що спочатку у них у бізнес-плані був один зайвий показник — виручка на реєстрантів, який потім вирішено було прибрати. Тепер у проекті Євгена орієнтується лише на два показники: кількість реєстрантів та коефіцієнт лояльності. Це реальні фізичні величини, на які стартап може вплинути. Крім того, також у проекті спочатку були використані нижчі показники.

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *