Хто добре працює? Мотиваційні типи працівників

Хто добре працює? Мотиваційні типи працівників - INFBusiness

Хто добре працює? Той, хто знає, навіщо йому треба працювати.

Для когось головне – гроші, деяким важлива натхнення, творчість. Грамотному керівнику необхідно розуміти мотивацію своїх співробітників, щоб підтримувати їхню інтерес до роботи, впливати на ефективність використання людського ресурсу. Які ж можна назвати мотиваційні типи працівників?

«Важкий випадок»

Цей тип працівником можна назвати з великою натяжкою. Він любить лінуватися та випивати. Коли сфера емоційних інтересів звужена до розміру «пляшки», то робота є необхідною умовою для досягнення радості алкогольного сп'яніння та неробства. Можна взагалі не працювати, але тоді треба буде красти чи займатися іншими кримінальними справами, тож страх сісти у в'язницю змушує таких людей хоч якось працювати.

На таких працівників майже не впливає матеріальна мотивація. Премії – привід не до покращення роботи, а до чергової випивки. Позбавлення премії, штрафи не означають, що він не знайде де випити. Нематеріальна мотивація також не працює.

Емоційний вплив може на деякий час пробуджувати «цікавість» до роботи, але в довгостроковому плані не є ефективним. Висновок – таких працівників краще не брати, а від наявних – позбавлятися. Як правило, життя підказує таким людям єдину можливість для роботи – це періодична трудова діяльність низької кваліфікації, незалежно від освіти та професійних навичок, наприклад, викопати траншею, розвантажити вагон, розмішати цемент тощо.

Орієнтація на гроші

Таким людям часто не важливо, чим займатися. Вони свідомо шукають сам заробіток. Якщо є можливість отримати багато, працюючи краще та більше, то це їхнє місце. Такі працівники добре мотивуються відрядною оплатою праці, отриманням відсотка прибутку, їм легко переносити емоційний дискомфорт у колективі, якщо їх влаштовує заробіток.

Орієнтація на кар'єру

Гроші – не головне, такий працівник бажає підвищення кар'єрними сходами. Заробіток на даний момент може бути невеликим, головне – ставлення до нього керівництва та перспективи службового зростання. Таких людей мотивує емоційний вираз схвалення, похвали з боку керівництва. Важливими є також перспективи зростання, можливість отримання нової посади, навіть за збереження чи незначного збільшення заробітної плати.

Орієнтація на стабільність

Такому працівникові важлива стабільна робота та зарплата, збереження звичного способу життя. Йому важливі захоплення, будинок, його сімейний стан, спілкування з друзями. Робота – це місце, де він отримує основу своєї стабільності – гроші. Мотивація – більше лише на рівні емоцій, відчуттів. Такому співробітнику важливо відчувати впевненість у завтрашньому дні, яка може складатися з регулярного отримання зарплати, гарантованого її підвищення через якийсь час, соціальних пільг, відпусток, вихідних, відсутності переробок, затримок понад робочий час в офісі.

Орієнтація на результат

Такого працівника мотивує процес досягнення сам результат. Йому важлива сильна емоційна мотивація. Наприклад, визнання його внеску у спільну справу, підкреслення масштабу досягнень, заохочення самореалізації, похвала на кшталт «Ти це зробив!».

Орієнтація на «душевні стосунки»

Для такого працівника важлива атмосфера у колективі, йому важливо, щоб на роботу йти хотілося. Робить те, що йому цікаво, якщо втрачається інтерес – змінює роботу. Дуже важливою є емоційна мотивація: вираз добродушності, відкритості, душевності.

Звичайно, людям можуть підходити тією чи іншою мірою у різні періоди життя всі способи мотивації. Але завжди є орієнтація, що визначає на даний момент часу, варто враховувати.

Також керівнику корисно бути гнучким у засобах заохочення, вчасно помічати найефективніші способи мотивації конкретних співробітників, тоді й робота буде на радість і вигоду отримають усі.

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *