Чи варто Україні очікувати дефіциту палива та зростання цін через санкції щодо порту Констанца: прогноз експертів

Порт Констанца Фото: Вікіпедія

Порт Констанца Фото: Вікіпедія

Провідні оптові оператори планують поставки на жовтень без урахування румунського порту Констанца, який, очевидно, буде під українськими санкціями. Незважаючи на важливість порту в структурі поставок, трейдери не очікують дефіциту продукції та значного зростання цін. Про це свідчить опитування, проведене enkorr.

Чи варто Україні очікувати дефіциту палива та зростання цін через санкції щодо порту Констанца: прогноз експерта 1

За словами одного зі співрозмовників, усі вантажі з Констанци в перші два тижні жовтня точно підлягатимуть посиленому контролю. Це стосується як морських перевезень, так і залізничних. Це пов'язано з великими обсягами індійської продукції, що надійшла у вересні – близько 200 тисяч тонн.

«Румуни просили не запроваджувати санкції принаймні в перші два тижні жовтня, щоб розпродати великі залишки індійського палива. Українська сторона відмовилася», – сказав один з великих трейдерів на умовах анонімності.

Очікується, що в майбутньому відповідні українські органи контролюватимуть прибуття танкерів до Констанци.

«На даний момент схоже, що у разі нових поставок індійського палива та інших підозрілих вантажів посилений режим перевірки буде продовжено ще на два тижні або місяць», – сказав трейдер, який попросив не називати його імені.

Водночас з'являються повідомлення про те, що румунська державна портова адміністрація веде переговори з орендарями потужностей – Vitol, Oscar, Socar, Euronova – про консолідовану позицію щодо відмови від токсичних імпортних маршрутів, щоб зберегти постачання до України, на які припадало 47% обороту Констанци у 2025 році.

У свою чергу, за словами одного з опитаних трейдерів, Туреччина, на яку припадає значна частина обороту Констанци, очікується потрапити до списку небажаних напрямків.

Щодо достатності імпорту дизельного палива в контексті обмежень Констанци, опитані трейдери не бачать особливих загроз. За наявними даними, на жовтень вже укладено контракти на поставку близько 30 танкерів з грецьких нафтопереробних заводів, які були розподілені приблизно в рівних пропорціях між AGTG, Kemexon (основний одержувач АТ «Енерго Трейд») та D.Trading.

«Серед ризиків – погода, яка може спричинити затримки танкерів. Але варіант послаблення санкцій щодо Констанци завжди розглядається», – сказав один трейдер.

Щодо цін, трейдери повідомляють про зростання премій грецькими виробниками приблизно на 5 доларів/т. Крім того, фрахтові ставки можуть зрости на 5-10 доларів/т, оскільки попит на малі танкери є значним.

«У середньому вартість пального з півдня може сягати 50 копійок/літр. Це робочі коливання для оптового сегмента, і колонки навряд чи переглядатимуть ціни через такі незначні зміни», – каже один з опитаних торговців.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *