Аферисти вкрали 61 202 гривні з кредитної картки: “Ощадбанк” вимагає сплату боргу від клієнтки. Яке рішення ухвалив суд?

Кредит

З кредитної картки у жінки викрали кошти, а “Ощадбанк” змушує її погасити кредитний борг у сумі 64 498 гривень

Державна фінустанова “Ощадбанк” вимагає від громадянки погашення кредитної заборгованості в розмірі 64 498 гривень. Проте, вона не погоджується, адже грошові кошти в обсязі 61 202 гривень з її кредитної картки були викрадені зловмисниками. Про це зазначено в рішенні Ірпінського міськрайонного суду Київської області, оприлюдненому 4 грудня 2025 року.

12 грудня 2018 року між акціонерним товариством “Державний ощадний банк України” і згаданою громадянкою на підставі заяви про приєднання до договору комплексного банківського обслуговування фізичних осіб та відкриття поточного рахунку з використанням електронного платіжного інструменту (платіжної картки) і заяви на встановлення поновлюваної кредитної лінії (блок № 6) був укладений кредитний контракт. Їй було відкрито картковий рахунок та встановлено кредитний ліміт у розмірі 48 тисяч гривень з нарахуванням 38% річних. Згодом, 26.09.2021 року було встановлено ліміт (відновлювальну кредитну лінію) у розмірі 75 тисяч гривень. Відсоткова ставка залишилась на рівні 38% річних. Банк виконав у повному обсязі взяті на себе зобов’язання за даним кредитним договором від 12 грудня 2018 року, проте клієнтка свої обов’язки за цим договором належним чином не виконує, внаслідок чого станом на 15 липня 2024 року має перед АТ “Ощадбанк” борг за зазначеним кредитним договором у загальній сумі 64 498 гривень.

12 травня 2025 року жінка подала відзив на позовну заяву, в котрому вказала, що згідно з заявою про приєднання до договору комплексного обслуговування фізичних осіб та відкриття поточного рахунку з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки), їй банком було відкрито рахунок в українській валюті на умовах тарифного пакета «Мій комфорт», на який підприємство, з яким вона має трудові відносини АТ «Українська залізниця» перераховувало заробітну плату. Також, вона отримувала пенсійну картку у відділенні АТ «Ощадбанку», де додатково отримала кредитну картку з кредитним лімітом, що станом на січень 2023 року становив 75 тисяч гривень. 13 січня 2023 року без її згоди та попереднього інформування через відповідні коди від банку, спочатку зі зняттям комісії в розмірі 40 гривень, було розблоковано її кредитну картку, після чого з вказаної кредитної картки невідомими особами та шляхом було переведено 4 тисячі гривень, 15 тисяч гривень, 5 тисяч гривень, 15 тисяч гривень, 20 тисяч гривень, а також утримано банківську комісію. І лише після списання зазначених коштів їй на телефон почали надходити смс-повідомлення від банку про ці перекази. Громадянка була вимушена 16 січня 2023 року звернутися до поліції з заявою щодо несанкціонованого зняття з її рахунків грошових коштів на загальну суму 61 202 гривень. Відповідну заяву було прийнято та зареєстровано. Розслідування триває дотепер. Клієнтка багато разів зверталась до “Ощадбанку”. 23 січня 2023 року у відділенні банку їй було надано меморіальні ордери № 0631493411 та № 0633311611 від 23 січня 2023 року, до яких кошти у розмірі 4 800 гривень та 20 тисяч гривень, котрі були викрадені шахрайськими діями від 13.01.2023 року, зараховані на її рахунки. Проте на рахунок надійшла тільки сума у розмірі 4 800 гривень. Наразі суддею Печерського районного суду міста Києва відкрито провадження у цивільній справі 3 757/626/25 за її позовом до акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» про відшкодування безпідставно отриманих коштів, комісії та пені.

Яким було судове рішення?

Суд відхилив позов. АТ «Ощадбанк» не підтвердив належними та допустимими доказами обставини, що беззаперечно доводили б, що жінка, як користувач кредитної картки, своїми діями чи бездіяльністю сприяла у доступі до даних по кредитній картці, її особистого рахунку, акаунту чи мобільного додатку «Ощад 24/7», неправомірному використанню ПІН-коду або іншої інформації, що надала змогу ініціювати платіжні операції 13.01.2023 року щодо перерахування з її карткового рахунку грошових коштів на загальну суму 61 202 гривень.

“Судом з’ясовано, що банк належними та прийнятними доказами не засвідчив, що відповідачка своїми діями чи бездіяльністю сприяла втраті, неправомірному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дозволяє ініціювати платіжні операції стосовно переказу коштів з її карткового рахунку, оскільки переказ коштів, розміщених на картковому рахунку було здійснено без застосування платіжної карти; банк не довів, що перекази коштів з рахунку відбулись за її вказівкою. Виявивши безпідставні перекази грошей, позивачка повідомила про цей факт банк та звернулась до правоохоронних органів. Враховуючи такі обставини, суд доходить висновку про відмову у задоволенні позову”, – підкреслив суд.

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *