3000 км: “Укрзалізниця” роз’яснює про безоплатні поїздки

Фото: Укрзалізниця

Фото: Укрзалізниця

Першого листопада президент Володимир Зеленський анонсував нові заходи допомоги українцям взимку. Її частиною стала ініціатива «УЗ-3000». Мова йде про можливість безкоштовно подолати 3000 км Україною залізницею. Дана ініціатива викликала чимало запитань. Другого листопада Укрзалізниця надала на них відповіді.

Не вистачає проїзних документів на поїзди і так, куди ще додавати пасажирів?

«3,000 кілометрів» мають на меті розвантажити найбільш завантажені періоди: багато пасажирів готові змінити дату і навіть місяць мандрівки за значно нижчої вартості. Для прикладу: в серпні, коли дуже важко придбати квитки будь-куди, залізниця транспортує 2,6 млн пасажирів, а в лютому тільки 1,9 млн. Відповідно, в період з меншим навантаженням є можливість дозаповнювати місця (навіть без додаткових рейсів можемо запропонувати до 200-250 тис місць на місяць у періоди меншого попиту), пропонувати подорожі «за кілометри» і перевозити додатково пасажирів, не збільшуючи витрати.

Окрім того, у «неактивний сезон» додаткові шанси подорожувати можуть надати стимул іншим дотичним галузям внутрішнього туризму, оскільки це неактивний сезон і для них. Попрацюємо над спільними пропозиціями з цілими громадами, які захочуть у «неактивний сезон» відкрити людям цікаві можливості у себе.

Тому, пасажири, яким не важливий час подорожі (наприклад, час від часу відвідують рідних або використовують відпустку для мандрівки країною) матимуть вагомий стимул подорожувати поза піком, звільняючи місця у піковий час.

Також «кілометрами» зможемо заохочувати подорожі у дні з меншим навантаженням (наприклад, не у п’ятницю ввечері до Львова, коли їдуть всі, а, наприклад, у вівторок чи ранковим поїздом за «кілометри»).

А ось у періоди, коли на залізничні перевезення підвищений попит (той же грудень) – акцент програми буде на тому, щоб допомогти мешканцям прифронтових громад, які найбільше страждають від обстрілів та відключень електроенергії: поїздки «за кілометри» будуть доступними саме для поїздів звідти.

Чому саме 3,000 км? Що, якщо мені не потрібно або я не зможу їх використати?

Ця відстань символічно покриває найдовший існуючий залізничний маршрут Україною в обидва боки (із Запоріжжя до Ужгорода), отже надасть можливість відкрити країну всім, незалежно від місця проживання;
Програма поширюється на подорожі в далекому сполученні і, безумовно, йдеться саме про внутрішні рейси і не про преміум-сегмент. Це – цільова можливість для тих, в кого є потреба, а кому не потрібно – звичайно, можуть купувати проїзні документи без будь-яких змін. Разом з тим, Укрзалізниця розмірковує і над опціями щодо невикористаних кілометрів, щоб надати можливість їх направити з користю.

Пасажирські перевезення збиткові. За чий рахунок банкет? Хто буде покривати збитки?

Ця програма розгортається одночасно зі стартом системної (нехай поки що й лише часткової) компенсації справжньої собівартості пасажирських перевезень. Це поліпшить ситуацію для залізниці, а разом із тим збереже доступність мандрівок для всіх українців.

Додаткові пасажири, котрі подорожуватимуть «за кілометри», дозаповнюватимуть наявні місця, отже суттєво не збільшуючи витрати. Курсування пасажирських поїздів субсидує держава, отже важливо, щоб вони використовувались максимально ефективно і якомога більше пасажирів могли подорожувати цілий рік. Підтримка пасажирських перевезень – це кошти платників податків, тому вони мають відчути цей ефект.

А паралельно будуть вводитися додаткові сервіси для тих, хто готовий платити – в категоріях СВ, 1 клас, міжнародні поїзди. Відповідні додаткові прибутки перекриватимуть вартість поїздок «за кілометри», щоб не збільшувати потребу в державному фінансуванні.

Ресурсу ледве вистачає на заробітні плати залізничників, галузь критично недофінансована. «3,000 кілометрів розгортаються одночасно із стартом системної державної підтримки пасажирських перевезень Укрзалізниці. Перехід на покриття реальних витрат пасажирських перевезень державою якраз дозволить покращити фінансову ситуацію залізниці, зберігати робочі місця.

“Насамкінець підсумуємо, для чого це впроваджується. Ми поступово переходимо до європейської моделі: держава розпочала у 2025 та продовжить у 2026 принаймні частково фінансувати реальну вартість пасажирських перевезень. Це – європейська практика й, звичайно, для нас в Україні зараз це дуже актуально: більшість «не подужає» квитки по їхній реальній ціні, а зберігати залізничні маршрути в т.ч. до прифронтових міст життєво необхідно. Фінансування потрібне, щоб виплачувати безперебійно зарплати залізничникам, оперативно відновлювати інфраструктуру, їхати навіть за відсутності електропостачання”, – зазначили в Укрзалізниці.

Зимова підтримка для українців

Першого листопада президент Володимир Зеленський оголосив про нові програми підтримки українців взимку. Мова йде як про матеріальну допомогу, подібно до тогорічної “Вовиної тисячі”, так і про медичні й транспортні програми. Кошти можна буде застосувати для покриття найважливіших потреб. Окремо вийде програма для найбільш вразливих верств населення.

Також передбачається медична допомога українцям взимку. Йдеться про обстеження, які підготує МОЗ. Кожен українець матиме змогу приділи увагу своєму здоров’ю. Очікується, що програма почне працювати у січні 2026 року.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *