В Україні з приходом холодної пори року збільшилися ціни на молочні товари, і до завершення осені передбачається чергове зростання орієнтовно на 5%.

Збільшення вартості вже видно на вітринах магазинів і може продовжуватися до кінця осіннього періоду, інформує Infagro.
Після спокійного літнього періоду українські громадяни почали активніше купувати молочні вироби. З настанням навчального року та перших холодів попит збільшився. Фахівці відзначають, що подібна картина спостерігається кожного року, однак теперішнє підняття більш стримане, ніж до початку війни. Разом з тим, виробники сиру та суцільномолочних виробів повідомляють про постійне зростання обсягів продажу.
“Інтерес до молока, сиру та масла збільшився орієнтовно на 10–15%. Це сезонне явище, однак зараз ми бачимо його на тлі загальної економічної нестабільності”, – пояснив аналітик Infagro.
Підвищення попиту спричинило до перегляду цінників. У жовтні більшість молочних виробів стали дорожчими приблизно на 5%. Востаннє аналогічна ситуація була зафіксована пів року тому. Виробники пояснюють підняття накопиченням витрат на виробництво та загальною інфляцією.
За офіційними розрахунками, показник інфляції в серпні досяг 13,2%. Це вплинуло на всі стадії виробництва – від закупівлі кормів і пального до пакування та транспортування. Вартість незбираного молока, яке закуповують переробники, зросла орієнтовно на 9% з середини літа.
“Переробні підприємства змушені сплачувати більше за сировину, оскільки витрати фермерських господарств також ростуть. Це послідовна реакція, яка відображається на остаточній ціні для покупця”, – зауважив економіст аграрного ринку.
Експерти прогнозують, що дана динаміка збережеться до кінця осені. Якщо собівартість молока не зменшиться, споживачам доведеться заплатити більше ще на 5%. Найбільше зростуть в ціні масло, сири, йогурти та суцільномолочні продукти.
Незважаючи на це, переробники заявляють, що попит залишається незмінним. Українські громадяни не відмовляються від основних продуктів, хоча все частіше вибирають більш дешеві марки або акційні пропозиції.
“Люди шукають способи економії, але молочна продукція залишається щоденною потребою. Тому продажі не зменшуються, просто змінюється структура споживання”, – відзначив експерт галузі.
Економісти прогнозують, що стабілізація ринку ймовірна лише взимку, коли зменшиться обсяг виготовлення молока, а ціни традиційно досягнуть свого найвищого значення. Подальша ситуація буде залежати від вартості кормів, енергоресурсів і логістики, які формують основну частину собівартості молочної продукції.