Stellantis вкладає 13 мільярдів доларів у виробництво в Штатах.

Stellantis вкладає 13 мільярдів доларів у виробництво в Штатах. - INFBusiness

Фірма Stellantis NV анонсувала наміри вкласти $13 млрд протягом найближчих чотирьох років у розвиток діяльності в США — ключовому для автоконцерну ринку, де підприємство планує зміцнити позиції та зменшити видатки, пов’язані з митами.

Це стане найбільшим вкладенням за понад 100-річну історію Stellantis, що дозволить підняти обсяги випуску готових автомобілів на 50% у порівнянні з поточними показниками. Загальна сума охоплює не тільки інвестиції у виробничі можливості, а й витрати на науково-дослідні розробки та співпрацю з постачальниками.

Акції Stellantis піднялися на понад 4% у середу на біржі в Мілані — це найбільше одноденне зростання з 2 жовтня. Разом з тим із початку року цінні папери компанії втратили в ціні приблизно на 32% і залишаються найслабшими у індексі Stoxx 600 Automobiles & Parts.

Задум компанії відображає наймасштабнішу спробу Stellantis відновити свій бізнес у США, де виробник втратив частину ринку через застарілий модельний ряд.

Крім того, анонс став частиною хвилі масштабних внутрішніх інвестицій американських автовиробників, викликаної тиском з боку президента Дональда Трампа, який активно застосовує митну політику для скорочення імпорту та підтримки національного виробництва і зайнятості. У червні, наприклад, General Motors заявила про інвестиції в розмірі $4 млрд у США, щоб збільшити випуск автомобілів із ДВЗ і зменшити виробництво в Мексиці.

«Ми прагнемо зростати у США, виготовляючи автомобілі в Америці», — заявив генеральний директор Stellantis Антоніо Філоза у телефонному інтерв’ю. — «Ми поділяємо ціль президента — повернути робочі місця до США, і саме це ми робимо».

Відповідно до плану, компанія створить понад 5 000 робочих місць на заводах в Іллінойсі, Огайо, Індіані та Мічигані. Філоза не захотів уточнювати, наскільки ці інвестиції зменшать вплив тарифів, але раніше Stellantis оцінювала їхній ефект у €1,5 млрд ($1,7 млрд) втрат прибутку у 2025 році. За підрахунками компанії, програма стимулюватиме постачальників розміщувати виробництво компонентів у США, що може створити ще близько 20 000 робочих місць.

За відомостями Bloomberg, Stellantis планує представити п’ять нових моделей протягом найближчих чотирьох років, зокрема два абсолютно нових бренди, а також оновити існуючу лінійку.

Компанія має намір інвестувати $600 млн у розширення випуску позашляховиків Jeep Cherokee та Compass на законсервованому заводі в Белвідері (Іллінойс) у 2027 році, створивши близько 3 300 робочих місць. Цей завод обслуговуватиме виключно американський ринок. Виробництво у Толуці (Мексика), де зараз збирають ці моделі, триватиме, а канадський завод у Брамптоні більше не випускатиме Compass.

Профспілка United Auto Workers (UAW) назвала інвестиційний план Stellantis «великою перемогою» для своїх членів.

«Сьогоднішнє рішення доводить, що цільові автотарифи дійсно здатні повернути тисячі гідних профспілкових робочих місць у США», — заявив президент UAW Шон Фейн. — «Волл-стріт та галузеві експерти казали, що це неможливо. Але “перегони донизу”, викликані вільною торгівлею, нарешті добігають кінця».

Після зустрічі з Трампом у січні Stellantis підтвердила намір виробляти пікап середнього розміру на заводі в Белвідері, а з 2028 року випуск цієї моделі буде перенесено до Толідо (Огайо). Компанія також розробить новий гібридний позашляховик із розширеним запасом ходу та бензиновий SUV на заводі в Воррені (Мічиган), де раніше відбувалися скорочення.

Відтоді, як Філоза очолив компанію на початку року, Stellantis намагається переглянути інвестиції за регіонами, зосереджуючи увагу на американському бізнесі. За попереднього CEO Карлоса Тавареса компанія переносила частину виробництва та інженерних операцій у країни з нижчими витратами, зокрема до Мексики. Філоза тепер має намір змінити цей підхід.

«Ми усвідомлюємо, що можемо розвиватися, якщо інвестуємо у правильні технології, правильні продукти та сильні бренди — і саме цим ми зараз займаємося», — підсумував глава Stellantis.

Джерело: Bloomberg

Джерело

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *