Котеджна нерухомiсть в Українi традицiйно вважалася престижною та статусною. Проте за останнi роки цей ринок зазнав значних змiн.
Пiк попиту припав на перiод ковiдного карантину, однак вiйна спричинила зупинку багатьох проєктiв та переформатувала запити покупцiв. Про це йдеться у матерiалi Property Times.
За даними дослiджень, кiлькiсть котеджних мiстечок у Київськiй областi зросла з 247 у 2021 р. до понад 500 у 2024 р. Львiвська, Iвано-Франкiвська та Одеська областi значно вiдстають за кiлькiстю пропозицiй, що демонструє регiональнi особливостi ринку.
Як стало вiдомо ProfiDOM.com.ua, експерти вiдзначають, що головними факторами впливу на ринок залишаються макроекономiчна ситуацiя та нестабiльнiсть, зниження купiвельної спроможностi.
Михайло Жоголєв, генеральний директор проєкту Home Resort (Київська область), вказує, що окрiм суто економiчної причини (збiднiння населення) варто говорити також про психологiчний фактор – невизначенiсть у завтрашньому днi.
“Вiйна i ворожi iнформацiйно-психологiчнi операцiї (IПСО) досягли певних успiхiв у створеннi вiдчуття протилежних настроїв в українському суспiльствi – вiд “завтра перемога” до “все пропало”, що урештi-решт занурює у стан невизначеностi навiть психологiчно стiйких людей. Як наслiдок, люди не готовi купувати товари з високою вартiстю, оскiльки не розумiють, що їх чекає завтра, i виснаженi “емоцiйними гойдалками”, – говорить експерт.