Пішохідна революція: спроєктовані під автівки вулиці фінансового кварталу Лондона перетворюють на громадські простори

Пішохідна революція: спроєктовані під автівки вулиці фінансового кварталу Лондона перетворюють на громадські простори - INFBusiness

Пішоходизація у
кварталі хмарочосів

У Лондонському Сіті, кварталі хмарочосів та фінансовому центрі Лондона, відбувається пішохідна революція: вулиці, колись спроєктовані під автомобілі та вантажівки, розширюють та перетворюють на громадські простори, повідомляє Bloomberg.

Біля Банку Англії, що знаходиться у центрі Сіті, знаходиться перехрестя, на якому перетинаються аж девʼять вулиць. Поруч розташована станція метро Bank, якою щоранку користуються десятки тисяч лондонців – років 20 тому при виході зі станції перше, що можна було відчути – це запах вихлопних газів, розповідає голова Комітету планування Лондонського Сіті Шраван Джоші. Нагадаємо, що Сіті є самоврядною одиницею, яка знаходиться під управлінням Корпорації Лондонського Сіті – муніципальної адміністрації на чолі з лорд-мером.

Пішохідна революція: спроєктовані під автівки вулиці фінансового кварталу Лондона перетворюють на громадські простори - INFBusiness

Минулого року транспортним засобам, окрім автобусів та велосипедів, заборонили вʼїзд на перехрестя у будні дні з сьомої ранку по сьому вечора – це цілих 12 годин на добу. Окрім цього, на вулиці Mansion House Street, що знаходиться на перевантаженому перехресті, встановили три лави з білого граніту. У Лондонському Сіті сподіваються, що вони спонукатимуть працівників кварталу та перехожих перепочити посеред жвавої вулиці.

В Амстердамі створюють район, більша частина якого відведена під самочинне будівництво

Минулого місяця торговельному центру Royal Exchange shopping center, що знаходиться на перехресті та у приміщенні якого раніше знаходилась біржа, дозволили встановити різдвяні деревʼяні будиночки, у яких продавали глінтвейн. Шраван Джоші каже, що такі покращення змінюють думку лондонців про Сіті – він поступово змінює образ із недружнього до пішоходів фінансового центру на місце, куди хочеться потрапити. Історикиня архітектури Емі Томас вважає, що якби працівник Сіті з 1980-х потрапив би сюди зараз, він би побачив «зовсім інший світ».

Пішохідна революція: спроєктовані під автівки вулиці фінансового кварталу Лондона перетворюють на громадські простори - INFBusiness

Томас додає, що пандемія COVID-19 пришвидшила зміни у кварталі, проте вони назріли вже давно. У 20 столітті вулиці кварталу проєктували під службові автомобілі, вантажівки та таксі, проте теракт 1993 року у Сіті змусив місцеві компанії замислитись над пішоходизацією – вибухівку тоді провезли в одній із вантажівок. Місцева влада поступово змінює стан речей, проте робить це без особливого розголосу, адже такі ініціативи як Ulez, запровадження обмеження у 30 км/год та запровадження «15-хвилинних міст» вже наштовхнулись на опір суспільства.

В Америці місто зносить кільцеву дорогу. На її місці збудують зручніші для пішоходів вулиці

Сьогодні 97% подорожей Сіті відбуваються пішки, на велосипеді або в громадському транспорті. Минулого року велосипеди стали найбільш популярним способом пересування у Сіті – вони вперше обійшли машини та таксі. Транспортна стратегія Сіті передбачає до 2044 зменшити кількість моторизованих транспортних засобів на 50% від показників 2017 року.

Які плани у Сіті та що вже вдалось зробити?

Десятки років на вулиці Fleet Street розташовувались підприємства з виробництва газет – вони вже давно переїхали звідти, проте широкі вулиці, які проєктували спеціально під вантажівки, що перевозили чорнила та папір, залишились.

Пішохідна революція: спроєктовані під автівки вулиці фінансового кварталу Лондона перетворюють на громадські простори - INFBusiness

Минулого місця студія архітектури та дизайну Gensler разом з бізнес-групою із Fleet Street оголосили про багатомільйонний план реконструкції вулиці: проїзну частину звузять, пішохідні переходи зроблять синхронізованими, а також встановлять парклети (невеликі громадські зони на тротуарах – ред.) та висадять дерева. Гарет Робертс, що працює у компанії з нерухомості, каже, що таке оновлення вулиці привабливе для орендодавців, адже орендарі готові платити більше за місцевість, яка створена для людей.

В Ризі підземний перехід біля Центрального залізничного вокзалу перетворили на велопаркінг (ФОТО)

Пішохідна революція: спроєктовані під автівки вулиці фінансового кварталу Лондона перетворюють на громадські простори - INFBusiness

Пішохідна революція: спроєктовані під автівки вулиці фінансового кварталу Лондона перетворюють на громадські простори - INFBusiness

Планують зробити пішохідною й іншу вулицю: широку проїзну частину біля Собору святого Павла Корпорація Сіті планує перетворити на пішохідну площу розміром з футбольне поле – вона стане однією з найбільших у місті. Площа простягатиметься від колишнього Музею Лондона до Собору та створить пішохідну зону від житлового комплексу Barbican estate та офісів Сіті до Моста Міленіум.

Пішохідна революція: спроєктовані під автівки вулиці фінансового кварталу Лондона перетворюють на громадські простори - INFBusiness

Схожий проєкт вже втілили на вулиці Strand, що знаходиться зовсім поруч із Сіті. Раніше церква Сент-Мері-ле-Стренд була оточена дорогою з обох боків та стояла на самотньому острівці посеред вулиці – водії автобусів називали це місце «Свята Мері перекриває дорогу». Нещодавно біля церкви облаштували пішохідну площу – тепер там гуляють студенти та відвідувачі галереї, що поруч.

Попри успіхи кампанії, не всі в місті радіють змінам: деякі радники Корпорації Сіті вважають, що настільки обмежувати рух автомобілів у Сіті не варто. Вони кажуть, що, оскільки фінансовий квартал відомий на весь світ, сюди приїжджають бізнесмени з різних країн – вони розраховують, що зможуть легко та швидко дістатись з аеропорту до офісу. Джеймс Томсон, один із радників, навіть вважає, що Сіті ризикує стати «бізнес-Діснейлендом», якщо пішоходизацією продовжать.

Голова Комітету планування Шраван Джоші відповідає на це так: на його думку, Сіті ніколи не стане повністю пішохідним. «Уявіть собі заворушення на вулицях, якщо банки не зможуть отримати капучино вранці», – жартує він.

Пішохідна революція: спроєктовані під автівки вулиці фінансового кварталу Лондона перетворюють на громадські простори - INFBusiness


Цікаво про будівництво:
 Rauta пропонує нову послугу – виконання функцій служби замовника у будівництві


Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *